reklamı kapat

POPÜLER

Daimler’den sevenlerini üzen Smart gelişmesi

Smart markasının varlığı, Daimler grubuna git gide yük olmaya başlıyor. Şirket yakın zamanda minik şehir otomobilinin fişini çekebilir.

Alman Handelsblatt‘ın haberine göre Smart bugüne dek hiç bir zaman kârlı bir yatırım olmadı. Markanın en büyük destekçisi olan Daimler CEO’su Dieter Zetsche de bu Mayısta emekliye ayrılıyor. Yani ibreler Smart’ın geleceğinin pek de parlak olmayacağını gösteriyor.

Zetche’nin yerine atanacak olan yeni CEO Ola Källenius, “gerektiğinde markayı rafa kaldırmaktan hiç çekinmediğini” belirtiyor. Yayınlanan haberde Källenius’un üzerinde büyük bir maliyet baskısı olduğundan ve zayıf halkanın Smart olduğunun altı çiziliyor. Bu sene sonuna kadar Smart’ın geleceği hakkında bir karar verilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Küçük şehir otomobilinin akıbetinin ne olacağı henüz net değil ancak Smart’ın patronu Katrin Adt’ın markayla ilgili büyük planları olduğu biliniyor. Planlar hakkında detaylı bir bilgi olmasa da, Adt’ın ürün yelpazesini genişleterek satışları arttırmak istediği bilinen bir gerçek.

Satışlar iç açıcı değil

Smart satışları ABD’de tabiri caize baş aşağı düşmüş durumda; marka geçtiğimiz sene yalnızca 1.276 adet otomobil satabildi. Bu başarısızlığın sebebi olarak markanın yakın zamanda aldığı yalnızca elektrikli otomobil satma kararı gösteriliyor; ancak grafiğin düşüşü 2015’e kadar dayanıyor. Avrupa’da ise işler biraz daha iyi görünüyor; marka 2018’de 97.346 adet otomobil sattı. Fakat yine de markanın yıllık hedefi global 200.000 adetlik satışa erişilemedi.

Markanın geleceği şimdilik bulanık gibi görünse de, rafa kaldırılması tek yol değil. Alman haber sitesine göre Daimler BAIC ve Geely ile potansiyel bir birliktelik için görüşüyor. Eğer Alman otomotiv devi bu iki Çinli şirket ile anlaşabilirse minik otomobil varlığına devam edebilir.

İlginizi Çekebilir

Mercedes-Benz’in yeni modellerinden