Dante’s Inferno incelemesi

06 Nisan 2010 09:33

Video oyun tarihine baktığımız zaman klasik olan bazı oyunların tür başlattığını görürüz. Daha önce görmediğimiz yeniliklerle inanılmaz deneyimler yaşatırlar bize. God of War böyle bir oyundu işte. Epik sahneler, opera müzikleri, kanlı aksiyon ve sürükleyici hikaye ortaya bir başyapıt çıkarmıştı. God of War aynı zamanda daha önce birlikte kullanılmayan bazı oyun mekaniklerinin birlikte kullanılarak yeni bir oyun türü ortaya çıkarması demekti. Elbette ki oyunun benzerlerinin çıkması kaçınılmazdı. Sonuçta oyun sektörü bu şekilde işliyordu. Örneğin, Ninja Gaiden, God of War’dan çok alan bir oyundu ancak kendine has özellikleri de vardı. Dante’s Inferno’ysa God of War mekaniklerini olduğu gibi kopyalayan ancak bunu yapmakta da zaman zaman zorlanan bir oyun.

CEHENNEME KAÇAK KAT
Dante’s Inferno, Dante Alighieri’nin yazmış olduğu La Divina Commedia (İlahi Komedya) adlı eserinden etkilenilerek oluşturulmuş bir sahneden oynanıyor. Yani oyunun eserden birebir olarak alıntıladığı bir unsur hemen hemen yok. Dante, Haçlı Seferlerine katılıp birçok günah işlemiş bir şövalye olarak canlandırılıyor. Kirli bir geçmişe sahip olan Dante, seferden sonra kasabasına dönünce evini dağıtılmış, eşi Beatrice’iyse ölü buluyor. Beatrice’in ruhuyla konuşan Dante, karısından belli belirsiz verdiği sözü tutmadığına dair bir şeyler işitiyor. Neler olduğunu çözmeye çalışırken bir anda ortalığı cehennem zebanileri dolduruyor ve o esnada Dante’nin kontrolünü ele alıyorsunuz. God of War oyuncuları oyunun nasıl oynandığını anında kavrayacaklardır. Kare tuşuyla seri kombolar, üçgen tuşuyla ağır ama güçlü kombolar çıkarabiliyorsunuz. Bu iki tuşu karıştırarak daha da fazla hasar verebilirsiniz düşmanlarınıza. Elbette ki blok ve kaçış tuşlarınız da bulunuyor. Kısacası Dante’s Inferno katıksızbir aksiyon oyunu ve tıpkı  God of War gibi şiddeti estetize etmeye çalışıyor. Açık konuşmak gerekirse oyunun giriş bölümleri oldukça güçlü. Hem giriş sekansı, hem de devamı oyunun kalanını oynamak için gerekli merakı ve motivasyonu yaratıyor. Daha ilk bölümden Azrail’i kestiğiniz bir oyundan söz ediyoruz burada, şakası yok. Ne var ki oyunun ciddi bir ritim sorunu var. Oyunun üçte birlik son bölümünde yapımcılar resmen ‘bitse de gitsek’ havasına girmişler. Neyse… Oyun boyunca düşmanlarınızı keserken onların günahlarını affetme ya da cezalandırma şansınız var. Bu durum size iki yol sunuyor. Ya düşmanlarınızın günahlarını çıkaracak ve onları affedip kutsal yolu seçecek, ya da onları günahlarından dolayı cezalandırıp ruhlarını cehenneme yollayarak kutsal olmayan yoldan gideceksiniz. Her iki yolun da kendine özel güçleri ve komboları bulunuyor. Kutsal yol biraz daha ılımlı bir oynanış sunarken, diğer taraf daha kanlı ve daha vahşi bir oynanış sunuyor. Önemli olan düşmanlarınızı nasıl yeneceğinizi bulmak. Onlara yakın savaş silahlarıyla saldırabileceğiniz gibi, özel güçleriniz de bulunuyor. Her bir kombonun sonunda direkt olarak özel bir güç çıkardığınız zaman düşmanınıza maksimum hasarı vermiş oluyorsunuz. Elbette ki özel güçlerinizi tek başına da kullanabiliyorsunuz ancak tavsiyemiz, birkaç hareketlik bir komboyu birleştirip ardından noktayı özel bir büyüyle koymak. Özellikle bloğunu açamadığınız düşmanlar için bunu yapmak son derece etkili sonuçlar doğuruyor.

BATI ROMA’NIN GÜNAHLARI
Oyun ekranında üç farklı panel göreceksiniz. Bunlardan sol üst köşede olanlar tahmin edebileceğiniz gibi sağlığınızı ve büyü gücünüzü gösteriyor. Diğeriyse savaştıkça dolan Rage göstergesi. Aşağıdaki bu bar dolduğu zaman durdurulamaz bir güç haline geliyorsunuz. Belli bir süre hasar almıyor, düşmanların bloklarını otomatik olarak kırıyor ve düşmanlarınıza daha fazla zarar vermeye başlıyorsunuz. Tüm bu göstergelerin hepsini etraftaki ilgili sandıkları açarak da doldurma şansınız var. Elbette ki oyunda, yine God of War’dan hatırlayabileceğimiz Quick Time Event’ler de bulunuyor. “Elbette ki,” diyoruz zira God of War oyunları dışında rastladığımız mekaniklere pek rastlamadık Dante’s Inferno’da. Bu eventler bildiğiniz gibi doğru zamanda doğru tuşa basma oyunları. Ekranda görünen tuşlara sırasıyla doğru zamanda basarsanız sahne akıp gidiyor, aksi takdirde ya ölüyorsunuz ya da sahne başa alıyor.

İNCİL’DEN SAYFALAR
Yazı içinde birkaç defa belirttiğimiz gibi Dante’s Inferno birebir God of War mekaniklerini kullanıyor. Ne var ki God of War oyunlarındaki hikaye anlatımı ve sahneler arasında geçiş bu oyunda yok. Özellikle oyunun sonlarına doğru hikaye o kadar saçma bir şekilde bağlanıyor ki harcadığınız onca saate üzülüyorsunuz. Eğer oyunu vakit geçirmek için değil hikaye motivasyonuyla oynuyorsanız hayal kırıklığına uğrayabileceğinizi şimdiden belirtelim. Oyun keşke başladığı gibi bitseymiş. Hızlı, tempolu ama anlaşılır ve akıcı…

BURALARDA ESKİ YENİDİR
Dante’s Inferno’dan beklentilerimiz büyüktü ancak oyun bunların pek azını karşılayabildi. Kesinlikle kötü bir oyun değil, hatta zaman zaman vasatın üzerine çıktığı zamanlar da oluyor ancak özellikle son bölümlere doğru bir özensizlik ve düzensizlik korkunç dikkat çekiyor. Üzgünüz ancak iflah olmaz aksiyon oyunu delileri dışında pek kimseye önerebileceğimiz bir yapım değil Dante’s Inferno.

YAVAŞEvet, oyun hızlı bir aksiyon oyunu ancak çok hızlı oynarsanız onlarca düşmanın arasında kalabiliyorsunuz. Bu sefer de çok kolay yem oluyorsunuz. Bu nedenle bir grup düşmanı yenmeden ilerlemeyin.

KAÇINSağ analog çubuk istediğiniz yöne doğru çok hızlı bir şekilde kaçabilmenize imkan tanıyor. Düşmanınıza kilitlendiğiniz zaman asla yakalanamaz bir hedef haline geliyorsunuz. Kalabalık gruplarda işe yaramıyor pek.

BASINQuick Time Event’ler oyunun her yanına dağılmış durumda. Kah büyük bir yaratığı kontrol altına almaya çalışırken, kah düşmanlarınıza son darbeyi vurmaya çalışırken, kah bir yerden kaçarken ihtiyacınız olacak.

İZLEYİNOyunun sinematikleri oldukça kaliteli kurgulanıp seslendirilmiş. Senaryo, işleniş yüzünden ritmini kaybetse de özellikle başlarda pek de fena akmıyor. Bu nedenle konuyu takip etmek oldukça keyifli.

KESİNDante gerçekten son derece keskin bir anti-kahraman. Oyunun daha ilk bölümünden Azrail’i kesen bir karakterden daha azını beklemiyoruz. Ondan daha da iyi yararlanabilmek için tüm komboları öğrenmeye bakın.

OYNANABİLİRLİK
-3YILDIZ-

GRAFİK
-4YILDIZ-

EĞLENCE
-3YILDIZ-

SES – MÜZİK
-4YILDIZ-

YAPIMCI
VISCERAL GAMES

DAĞITICI
ELECTRONIC ARTS

PLATFORM
PS3, XBOX 360, PSP

Paylaş