reklamı kapat

POPÜLER

Dark Souls: Remastered incelemesi

KİME GÖRE, NEYE GÖRE ZOR?

Haydi gelin şu klişeyi bir aradan çıkaralım; Evet, Dark Souls zor bir oyun. Ancak bunun nedeni, oyunun “hakkaniyetsiz” bir şekilde tasarlanmış olmasından ileri gelmiyor. Dark Souls zor bir oyun çünkü oyun sektörü bilerek ve isteyerek oyuncuları kolaya alıştırmış durumda. Oysaki 90’ların ilk yarısında oyunların hemen hemen tamamı bu zorluk seviyesindeydi aslında, kimse de şikayet etmiyordu. Yani aslında bu göreceli bir yaklaşım ve hayır, aslında oyun içi deneyimlerinize güvenir ve öğrenmek için çaba gösterirseniz Dark Souls hiç de zor bir oyun değil. Dark Souls’u bu denli mükemmel bir oyun yapan şey zaten “dengelerini” kusursuza yakın tasarlamış olması. Ölmeyi bir ceza değil de öğretici bir deneyim olarak görürseniz, oyun içinde bulunan hiçbir düşmanın aslında yeteneklerinizin ötesinde haksız bir zorluğa sahip olmadığını göreceksiniz. Çok öleceksiniz, bunu inkar etmiyoruz. Ancak bu ölümlerin hiçbiri sizi isyana sürüklemeyecek. Aksine, her bir kaybınız karşınızdaki düşmanı alt ettiğiniz an yaşayacağınız duygu patlamasını en üst seviyeye taşımak için yakıt görevi görecek.

TABULA RASA

Oyuna başladığınız andan itibaren kendinizi ne yapacağınızı bilmez bir halde bulacaksınız. Nereye gitmeniz ve hangi yolu kullanmanız veya hangi düşmana ne şekilde saldırmanız gerektiğini oyun size hiçbir zaman söylemeyecek. Bulduğunuz bir silahın özelliklerinde yer alan harfler ne anlama geliyor? Karakter yetenek puanlarınız saldırılarınıza nasıl etki ediyor? Taşıdığınız ağırlık tüm oyun deneyiminizi derinden değiştirecek nasıl bir etkiye sahip? Bu ve bunun gibi pek çok sorunun cevabını oyun size yazılı bir şekilde sunmuyor. Ancak bunların cevapları oyun içinde var, yalnızca bulmanızı bekliyorlar. Nasıl ki bir ayakkabının içinde ne kadar rahat hareket edebileceğinizi giymeden anlayamıyorsanız, Dark Souls içinde de her şeyi deneyimleyerek öğrenmeniz gerekiyor. Bu tarz, oyunun hikaye aktarımında da kendisini gösteriyor. Bir bölgeye girdiğinizde oranın geçmişiyle ilgili bilgileri ara demo eşliğinde değil de, etrafı gözlemleyerek ve eşya bilgilerini okuyarak öğreneceksiniz. Duvardaki bir tablo veya zemindeki bir işaret dahi sizin hikayeye dair toplayabileceğiniz bilgi kırıntılarını oluşturuyor. Neden oyundaki şövalyelerin bazılarının gümüş, bazılarınınsa siyah olduğuna isterseniz hiç kafa yormayabilirsiniz mesela. Ancak üzerine biraz düşünmenizi biz tavsiye ederiz doğrusu.