Yapımcı ekibin hedeflerine yaklaştığından ama ortaya çorba koymaktan öteye gidemediğinden bahsetmiştik. Bunu en net yük olduğu düşünülerek çıkarılan kısımlardan ve dövüş mekaniklerinden anlıyoruz. Darksiders II’nin en güçlü yanı olan RPG ögeleri komple çıkarılmış burada. Hani daha iyi özelliklere sahip eşyalar, zırh parçaları, silahlar topluyorduk ya, burada onların hiçbiri yok. Tek bir silahımız ve bu silaha getirilen geliştirmeler var. Yapısı gereği Kratos’un Blades of Chaos’una benzer bir saldırı kataloğu bulunan bu jiletli kamçı ile oyunun sonuna kadar gideceksiniz. Ha elbette böyle oyun bitmez diyerek bazı çeşitlemelere de gidilmiş. Oyun boyunca 4 farklı Hollow türü bulacaksınız ve bunlar hem size hem silahınıza yeni özellikler kazandıracak. Bu özellikler sayesinde yeri gelecek suda yürüyebilecek, yeri gelecek kamçınıza ateş ekleyeceksiniz. Yeterli mi? Bizce değil. Özellikle de karakter ve silah geliştirmeleri bu kadar kısıtlıyken. Oyunda yapabildiğiniz geliştirmeler tamamen sağlığını artırıyoruz ve gücünü yükseltiyoruz ekseninde ilerliyor, asla daha fazlasını elde edemiyorsunuz. Daha yeni God of War’da tek bir silaha bile getirilebilen sayısız saldırı türünü ve geliştirmelerini düşününce, Darksiders III’ün bu noktada ne denli çağ dışı kaldığını üzülerek görüyoruz.