Bugün, açılan dava üzerinden ilginç bir bilgi gündeme geldi. İddiaya göre Tesla araçların kilometre sayaçları, garantiyi erkenden bitirmek amacıyla fazla kayıt yapıyor.
ABD’de açılan bu davanın arkasında, 59.546 kilometredeyken bir Tesla Model Y satın alan Nyree Hinton yer alıyor. Bu modelin kilometresini altı ay içinde 80.467’ye taşıyan ve bu süreçte aracının temel garantisi sona eren Hinton, daha sonra ilginç bir durum keşfetmiş. Hinton, satın aldığı Model Y’nin altı aylık dönemde 21.288 kilometre kazandığını fark etmiş. Hinton’un Model Y’den önceki üç aracının aynı kullanımdaki ortalaması ise sadece 9.794 kilometre seviyesinde yer alıyormuş. Burada özellikle dikkat çeken nokta, Hinton’un kat ettiği mesafe zamanla artmasına rağmen, aracın garanti kapsamından çıktıktan sonra ayda yaklaşık 1.200 kilometre daha az kayıt yapmaya başlaması olmuş. Hinton, otomobilin ilk altı ay boyunca ayda ortalama 3.568 kilometre yol yapıldığını gösterdiğini, garantinin sona ermesini takip eden 12 ay boyunca (üstelik bu kısımda işe gidip gelme mesafesi artmış) ise Model Y’nin ayda ortalama 2.277 kilometre göstermeye başladığını aktarıyor. Hinton’un davasında Tesla’nın, kat edilen gerçek kilometreyi manipüle eden ve buna bağlı olarak verileri yanlış yansıtan bir kilometre sayacı sistemi kullandığı iddia ediliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce bir menzil konusu dikkat çekmiş, Model serisi elektrikli araçların menzil değerlerinin firma tarafından şişirildiği iddia edilmişti. Bu konuda bazı güncellemeler yapmak zorunda kalan firma, birçok sürücüye göre menzil konusunda verdiği sözleri tam olarak tutmuyor. Kendi menzil verilerini normalde uygulanabilir olmaktan uzak, aşırı optimal şartlar üzerinden verdiği söylenen firma, ABD’de gelen menzil şikayetlerini olabildiğince azaltmak adına özel bir ekip dahi kurmuştu. Las Vegas merkezli olarak 2022’de kurulan bu ekibin amacı, aracının menzili açıklanan resmi veriden daha düşük olan kişilerin şikayet bildirimlerini ve resmi “servise gelme taleplerini” olabildiğince azaltmaktı.
Konuyla ilgili bilgi sahibi olan ancak ismi açıklanmayan kaynaklar Reuters’a yaptıkları açıklamada, bahsi geçen bu ekibin haftada 2.000 kadar vakayla ilgilendiğini aktarmıştı. Yine Reuters’a konuşan bir müşteri, büyük bir menzil farkından bahsetmişti. Sürücü sahibi olduğu Model 3’ün bazı senaryolarda tam şarjla sadece 241 km gittiğini, bunun da reklamı yapılan menzilin yaklaşık yarısına denk geldiğini söylemişti. Tesla’nın bu sürücüye aracındaki bataryanın sağlıklı / sorunsuz olduğunu söylediği ve servis ziyaretini iptal etmeye çalıştığı aktarılmıştı.