Dead by Daylight incelemesi

31 Temmuz 2016 21:00

BAĞIRMADAN KORKUTMAK

İşte Dead by Daylight bunu yapabilen oyunlardan biri. Zira ortada herhangi bir “jump scare” bulunmamakta. Aksine, korkunun ve tedirginliğin kaynağı olan her ögenin tam olarak ne olduğu, oyuncu tarafından çok iyi bir şekilde biliniyor. Ve tehlikenin ne olduğunu tam olarak bilmenize rağmen kalp ritminizin hızlandığını görünce, ortaya koyulan işçiliğe de saygı duyuyorsunuz haliyle.

Uygulanan mekanik çok basit aslında; ortalama büyüklükte bir haritanın içine dört tane genci atıyorsun ve peşlerine de onları kurban etmek için son derece istekli bir psikopat yolluyorsun. Dört tarafı kapalı bu alandan kaçmanın tek bir yolu var ve o kapıyı açmak için de, haritanın geneline dağılmış jeneratörleri çalıştırmak gerekiyor. Kurbanlar jeneratörleri çalıştırıp kaçmaya, katil ise tuttuğunu yakalayıp öldürmeye çalışıyor. İşte oyunun mantığı bu kadar basit ve bu basitliğe rağmen sunduğu heyecan gerçekten harika, yani en azından bir noktaya kadar… Zamanla azalan bu etkinin sebebini yazının ilerleyen kısımlarında açıklayacağız.

ARTILARINIZI İYİ ANALİZ EDİN
4 vs 1 şeklinde ayarlanmış olan (ki istenirse kurban sayısı daha az olabiliyor) maç sisteminin her iki taraf adına da dengeli olabilmesi için ufak ayarlamalar yapılmış. Örneğin kurbanlar kaçarken yakalanmamak için katilin önüne engeller düşürebiliyor veya camlardan çok daha hızlı atlayabiliyor. Buna karşılık olarak ise normal takip sürecinde katiller, kurbanlardan bir tık daha hızlı. Yani kurbansanız ve engellerin faydasını kullanmıyorsanız, düz bir koşuda katil sizi mutlak suretle yakalayacaktır. Diğer taraftan çalıştırılması gereken jeneratörler önemli bir süre başında hareketsiz durmayı gerektiriyor ama neyse ki katil yaklaştığında yükselen kalp atışı sesinden tehlikeyi anlayabiliyorsunuz.

Katil sizi yakalayıp kurban etmek için kancaya götürdüğünde ise küçük de olsa mücadele ederek kurtulma şansınız bulunmakta. Kısacası, her iki tarafın da oldukça dezavantajlı ve avantajlı olduğu kısımlar var. Bu da 4’e karşı 1 gibi adaletsiz duran bir yapının aslında başarılı bir şekilde dengelenmesini sağlıyor. Tek başına mücadele etmek zorunda olan katillerin, özel yeteneklere sahip olduğunu da ekleyelim. Seçilebilir olan üç katilden Trapper etrafa ayı tuzakları yerleştirebiliyor, Wraith görünmez olabiliyor ve Hillbilly ise son derece işlevsel bir elektrikli testere kullanabiliyor. Kısacası katillerimiz hiç de küçümsenecek durumda değil.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6

Paylaş