Dedikodular resmi karar eşliğinde doğru çıktı; Audi R8’e elveda vakti

15 Mart 2018 20:45

Markasının egzotik otomobil sınıfına en yakın modeli olan Audi R8 için yolu sonu görünürken, öne sürülen nedenlerin çoğu kişi için şaşırtıcı olmadı.

Gün içerisinde elektrikli otomobil geleceğiyle ilgili yeni bir sedan modeliyle ilgili ilk resmi detayları paylaşan Audi’den, aynı anda binek otomobil sınıfında sunduğu en uç noktalardan birisi için önemli bir gelişme karşımıza çıktı. Lamborghini Huracan ile benzer altyapı ve motor teknolojileri üzerine geliştirerek sunduğu R8‘i gündeme getiren bu haberle birlikte kısa süre önce bazı kaynakların ortaya attığı üretimden kalkma süreci ilk ağızdan doğrulandı. Devam etmekte olan Cenevre Otomobil Fuarı’nda basın mensuplarının sorularına kayıtsız kalamayan, markanın Ürün Geliştirme Müdürü Peter Mertens satış rakamlarının ardından yapılan analizler doğrultusunda R8’in artık yeni bir jenerasyona kavuşmayacağını doğruladı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Artık R8’e ihtiyaç yok

2006 yılında başlayan macerasında büyük beklentiler ışığında yola çıkan R8’in özellikle son yıllarda ciddi kan kaybı yaşadığı aslında görünür bir durumdu. Nitekim Merterns’in yaptığı açıklamalar doğrultusunda geçtiğimiz yıl en büyük beklentinin olduğu Amerika pazarında bile rakamları tutturamadığını öğreniyoruz. Açıklamalarında; “Bu tarz şeylerden bahsederken hep çekingen oldum. Performans otomobilleri her zaman Audi için önemli olmuştur. R8’in tüm zamanların en önemli beş Audi modelinden birisi olabileceğini düşünüyoruz. Lakin dünyanın artık R8’e ihtiyacı yok. Geçtiğimiz yıl Amerika’da sadece 772 adet satıldı. Audi artık içten yanmalı motorların yanında hibrit ve elektrikli modeller için de yatırım yapmak zorunda. Emisyonlarla ilgili standartlar da durumu karmaşık hale getiriyor. Eğer R8 rozeti devam edecekse bu ancak altı silindirli bir motorla olabilir. Bu model olmasa bile başka modellerde on silindirli motoru sunmaya devam edeceğiz.” diyen Mertens kararın alınmasında satışların yanı sıra üretim maliyeti ve yeni modeller için finansman etmeninin olduğunu da hissettirdi. Audi’nin hibrit mir otomobil olarak bile düşünmediği R8’in altı silindirli bir versiyonla sunulmasının ne denli etkisi olur bilinmezken, elektrikli araçların payını artırdığı her gün bu sınıftaki modellere veda süreci biraz daha kendisini hissettiriyor.

 Yükleniyor ...

İlgili video

Audi R8 Coupé V10 RWS

Paylaş