reklamı kapat

POPÜLER

Delphi Türkiye

Delphi Türkiye: “Chery ve BYD için üretilen fren disklerini Avrupa’dan önce Türkiye’de satışa sunduk”

 - Güncelleme: 07 Nisan 2025 09:31

Delphi Türkiye bugün, “Chery ve BYD için üretilen fren disklerini Avrupa’dan önce Türkiye’de satışa sunduk” açıklamasını yaptı.

Bu yıl ticari araçların dışında bir odak noktaları daha olduğunu belirten Delphi Türkiye, Kafkasya, Orta Doğu ve Afrika Bölge Direktörü Reşat Dumanoğlu, “Delphi olarak, Türkiye’de hızla büyüyen Çinli otomobil markaları MG, Chery ve BYD’yi yakından takip ediyor ve bu markalar için satış sonrası pazarına özel ürünler geliştiriyoruz. Chery TIGGO 7 ve 8 ile BYD ATTO 3 için Delphi global iş birliğiyle hazırladığımız bu ürünlerin geliştirme sürecini hızlandırarak yaklaşık bir yıl içinde tamamladık. Chery ve BYD için üretilen fren disklerini Avrupa’dan önce Türkiye’de satış sonrası pazarına sunarak sektörde öncü oluyor, premium marka konumumuzu güçlendiriyoruz. Bu stratejik adım, pazardaki varlığımızı daha da sağlamlaştırarak büyümemizi destekleyecek. Togg’un da satış sonrası yedek parçaları için çalışmalarımız devam ediyor. Elektrikli araçlarda büyümek istiyorsak Togg için de ürün sunmamız gerekir. Umarım yakın zamanda sonuç alacağız” dedi.

2024 yılının sektör için küçük çaplı büyüme veya mevcudu koruma odaklı geçtiğini söyleyen Dumanoğlu, “Sektör olarak bu aslında çok alışık olduğumuz bir durum değil. Finansman maliyetlerinin alışılanın üzerinde gerçekleşmesi ve ihracat pazarlarındaki daralma 2024’te etkili oldu. Buna rağmen Delphi olarak biz 2024’ü yüzde 10’luk bir büyümeyle tamamladık. Aslında, döviz bazlı çift haneli büyümeye alışık olan bir firmayız. Aynı zorlayıcı nedenler tabi ki bizim için de vardı; ancak Delphi Türkiye olarak tamamıyla iç pazara odaklanmamız, ihracat odaklı bir yapımızın olmaması nedeniyle ihracat pazarlarındaki daralma bizim satışlarımızı sınırlı şekilde etkiledi” dedi.

Bundan 10 yıl önce, satış sonrasında Delphi Türkiye’nin, EMEA bölgesindeki yaklaşık 100 ülke arasında 10’uncu büyük pazar olduğunu hatırlatan Dumanoğlu, “Yaptığımız çalışmalarla beraber bütün gelişmeler ışığında 2024’ü 3’üncü büyük pazar olarak kapattık. Geçtiğimiz yıl satış sonrası pazarına, 2 bin 200 yeni parça numarası sunduk. Bunların 1400’ü ön takım ürün grubunda, yaklaşık 350’si de fren ürün grubunda yer alıyor. Daha önemli olan ise bunlardan 74 tanesinin pazarda ilk olma özelliğini taşıyor olması” diye konuştu.

Şirketin 2025 yılı hedef ve çalışmalarını da paylaşan Dumanoğlu, şöyle devam etti: “Yine sınırlı büyümelerin gerçekleşeceği, mevcudun korunmaya çalışılacağı bir yıl olacağını öngörüyoruz. Hatta 2025’in ilk çeyreğine baktığımızda sektör, biraz daha beklentinin altında bir taleple karşılaşıyor; ama bu yıl bizim için heyecan verici birkaç konu var. Bunlardan ilki, yeni depo yatırımımız. Geçtiğimiz yıl büyümemizi sağlarken lojistik merkezimizin kısıtlarıyla mücadele ettik. Ancak şimdi, gelecekteki büyümeyi destekleyecek önemli bir adım attık ve mart ayında Manisa’da yeni bir lojistik merkezi devreye aldık. Bu yatırım sayesinde depolama kapasitemiz %135 oranında artarken yıllık sevkiyat kapasitemiz de %70 oranında büyüdü.

Bu lojistik merkezi, pazardaki taleple paralel olarak hizmet seviyemizi yükseltecek ve ilerleyen yıllarda bizlere önemli avantajlar sağlayacak. Bu yatırımın pazardaki gelişen, daha domine eden yapımızı destekleyeceğini düşünüyoruz. Ürün grubu açısından da geçen yıl fren, araç elektroniği ve termal ürünlerinde büyüme sağladık. Bu yıl öncelikli olarak ön takım ürünlerimize odaklanacağız. Geçen yıl 1.400 yeni referans eklediğimiz ön takım ürün gamımıza, bu yıl da 1.000 yeni referans eklemeyi planlıyoruz.

Bu sayede kapsama oranımız daha da artacak. Özellikle fren disk ve balatalarında kapsama oranımız %99’a ulaştı ve ön takımda da bu seviyelere ulaşarak Avrupa ve Türkiye’deki lider satış sonrası firma konumumuzu pekiştireceğiz. Fren grubunda bir diğer gelişme de hafif ticari araçlara özel yeni fren balatalarımız. Bu balatalarda şu an normal balatalara kıyasla %60’ın üzerinde bir dayanıklılık farkı sağlıyoruz.

Bu gelişmeyi testlerle de kanıtladık ve detaylarını yakında paydaşlarımızla paylaşacağız. Bu ürünün de pazarda ciddi bir karşılık bulacağını düşünüyoruz. Motor yağıyla ilgili de birkaç değişiklik söz konusu. Buna bir relansman da diyebiliriz. Motor yağı ürün gamımızı tamamen elden geçirdik ve hem ambalaj ve etiketlerde güncellemeler yaptık hem de portföyümüze yeni ürünler ekledik.”

Delphi Türkiye yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X