Deprem bölgesindeki iletişim sorunları halen çözülemedi. Bu konuda en çok kıza isimlerden birisi haklı olarak Haluk Levent.
Ahbap Derneği üzerinden deprem bölgesindeki yaraların sarılması için en çok çalışan ve yardım toplayan isimlerden Haluk Levent, iletişim sorunlarına Twitter’dan daha önce de isyan etmişti. Levent bu konuda önce “1 saattir kimseye ulaşamıyoruz. Telefonlar yine sakat Umarım bu twit gider. Şu an saat 18.17” demiş daha sonra şunları aktarmıştı: “Telefon operatörleri! Bu 3. Gün. Bu kadar bağış topladık fiyat söyleyin hemen gönderelim! Nedir bu ya! Hatay’ın dört bir yanını güçlendirin artık! Yapacağımız işin verimi yüzde 60 düşüyor. Teknoloji mi yetersiz bilim mi yetersiz anlamıyorum!” Haluk Levent bugün ise haklı öfkesini bu şekilde dile getirdi: “4. Gün, Ben Hatay’da bıraktığım ekibimle 2 saat içinde 3 kez zor görüşebildim. Telefon operatörleri! Ne diyeceğimi bilmiyorum artık!”
Sorunlar hakkında İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu da şunu yazdı:
Sorunlar daha önce de söylediğimiz gibi daha deprem olur olmaz başladı. Bu konuda T.C İletişim Başkanlığı, “Kahramanmaraş’ın Pazarcık ilçesinde meydana gelen deprem dolayısıyla bölge halkının mağdur olmaması için tüm GSM operatörleri kapasite arttırarak kapanan telefon hatlarını açacak ve internet hizmeti sağlayacaktır. Tüm vatandaşlarımıza duyurulur” açıklamasını yaptı.
Daha sonra ise “Tüm GSM operatörleri kapasite arttırarak kapanan telefon hatları açılmıştır. Tüm vatandaşlarımıza duyurulur.” denildi. Normal hatlar bozulunca kişiler yakınları için Twitter’dan yardım istedi, bu yardım çağrılarından birisi Elon Musk’a dahi gitti. Yale Üniversitesi öğretim üyesi Mehmet Emin Adin, Twitter’da Elon Musk’ı etiketleyerek, “Türkiye ve komşu ülkeleri büyük bir deprem vurdu. Ciddi iletişim eksiklikleri yaşanıyor. Starlink uydularınız için yardım etme şansınız var mı?” yazdı. Musk paylaşıma, “Starlink henüz Türk hükümeti tarafından onaylanmadı. Onaylanır onaylanmaz gönderebiliriz” şeklinde yanıt verdi. Bu konuda resmi onay verilmedi, buna gerek olmadığı duyuruldu. Oysa bu sistem bir süre için çok fayda sağlayabilirdi.
Peki bu konuda operatörler ne diyor? Süreç hakkında gelen son açıklama şöyle oldu: “Mobil Telekomünikasyon Operatörleri Derneği olarak, deprem bölgesindeki vatandaşlarımızın iletişim ihtiyacını karşılamak en büyük önceliğimizdir. Üye operatörlerimiz Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone, AFAD ve ilgili bakanlıklarımızla iş birliği halinde, bölge halkına en iyi hizmeti verme gayretiyle çalışmalarına aralıksız devam etmektedir.
Diğer yandan, ne yazık ki, depremler nedeniyle üç operatörümüzün depremden etkilenen 10 ilde yer alan 8.900 baz istasyonundan 2.451 adedi aldıkları ciddi hasar sebebiyle devre dışı kalmıştır. Baz istasyonları onarım çalışmaları tüm hızıyla devam etmektedir. Ayrıca, bölgeye toplam 190 adet mobil baz istasyonu sevk edilmiştir. Depremden etkilenen ve bölgede arama kurtarma çalışmalarına destek veren vatandaşlarımız için çalışmalarımızın 7/24 sürdüğünü bir kez daha belirtmek isteriz. Deprem felaketinde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı, yaralılarımıza acil şifalar diliyoruz.”