Alanlarında iki dev firma olan Bosch ve Volkswagen, bir dizi teknolojik geliştirme için yeni bir beraberliğe imza atıyor.
Sadece aracı sürerek otonom sürüşün atılım yapmasına yardımcı olmak mümkün mü? En azından VW Golf 8’in direksiyonundaki sürücüler için mümkün. Bu model araçlar, sürüş sırasında Bosch yol izi için bilgileri iletebiliyor. Bulut tabanlı hizmet, çok katmanlı yüksek çözünürlüklü haritalar sağlamak ve bunları güncel tutmak için sensörlerden gelen gerçek dünya trafik verilerini kullanıyor. Her geçen gün daha da otomatikleşen sürüşte, bu işlev büyük önem taşıyor.
Volkswagen, yüksek satış adetli Golf 8 ile Avrupa’da lider durumda ve bunu diğer araçlar takip edecek. Geliştirilen çözüm şu şekilde çalışıyor: araç filosu, yoldayken çevre sensörleri kullanarak yol işaretleri, bariyerler, engeller ve şerit çizgileri gibi işaretler hakkında bilgi toplar.
Araçlar, VW bulut sistemi üzerinden verileri tamamen anonim olarak ve sadece harita katmanları için gerekli olan bilgileri Bosch bulut sistemine gönderir. Yol izi, Bosch bulut sisteminde oluşturulur ve gerçek ortamın bir çeşit dijital ikizini üretir.
Bosch yol izi sayesinde araçlar yüksek doğruluk oranıyla bulundukları konumu belirleyebilir. Gerçek zamanlı olarak her araç, çevre sensörlerinin sağladığı mevcut bilgileri, dijital ikizinin bilgileriyle karşılaştırır. Bu karşılaştırma, araçların yüksek doğruluktaki bir haritada şeritteki konumlarını son derece hassas bir şekilde birkaç desimetreye kadar doğru bir şekilde belirlemelerini sağlar.
Radarın kullanılması, lokalizasyonun sis, yağmur ve kar gibi kameranın çerçevesini algılamasını imkansız olmasa bile zor hale getiren olumsuz hava koşullarında bile güvenilir şekilde çalışması anlamına gelir.
Gelecekte yol izi, araçlara bu bilgileri sağlayacak ve böylece otonom sürüşün mümkün olduğunca doğal, konforlu ve güvenli bir deneyim olmasına yardımcı olacaktır. Bosch ve VW, attıkları her kilometrede bu hedefe biraz daha yaklaşıyor.