Devrim yaratan canavar artık dünyanın en güçlü motosikleti; 2019 Kawasaki Ninja H2 ile tanışın
Dünyanın en hızlı motosikleti rozetinin yanına, dünyanın en güçlüsünü de getiren 2019 Kawasaki Ninja H2, üç farklı versiyonla satışa sunulacak.
Milli sürücümüz Kenan Sofuoğlu‘nun 400 km/s‘lik hıza çıkarak dünyanın en hızlı motosikleti rozetini elde ettiği Kawasaki Ninja H2 ailesi, racing sınıfının en tepe noktalarından biri olarak biliniyor. Süperşarj destekli makineye sahip dünyanın ilk motosikleti olarak da hafızalardaki yerini koruyan bu canavar, yapılan çalışmaların ardından 2019 model yılıyla güncellendi. Ninja H2, Ninja H2 Carbon ve Ninja H2R olmak üzere üç farklı versiyon üzerinden kullanıcılarla buluşacak olan modelin her zaman olduğu gibi en çok merak edilen noktası, performans kısmında ne gibi değişimler elde ettiği yönünde. Bunun fazlasıyla farkında olan Kawasaki, dersine fazlasıyla iyi çalışarak güç limitlerini 31 beygir artırmış bir şekilde karşımıza çıkıyor. Bu da bir önceki haliyle 197 beygir olarak teknik tabloya yansıyan gücün artık 228 beygire yükseldiği anlamına geliyor. Yeni standartlarıyla birlikte 214 beygirlik Panigale V4’ü geride bırakarak dünyanın en güçlü motosikleti rozetini takan H2 ailesi diğer yenilikleriyle de kullanıcılarını memnun edecek.
Değişimlere ilk bakış
Detayların öncesinde versiyonlarla ilgili ufak bilgileri sizlerle paylaşalım. Ninja H2 Carbon olarak satılacak olan modeli sınırlı üretim adetleriyle kullanıcılarla buluşturacak olan Kawasaki, adından da anlaşılacağı gibi karbon fiber parçaları burada hakim olarak kullanıyor. Etkileyici görünümün yanında ağırlık avantajı da getirmesi beklenen model, sadece pist içerisinde kullanım izni olan versiyonun genetiklerini taşımakta. Dış bölümle ilgili altı çizilmesi gereken bir diğer can alıcı yenilik kendi kendini “onarabilen boya” teknolojisi. Özel bir işlemden geçirilen elde edilen bu yapı sayesinde, gövde üzerinde oluşan ufak çizikler, yüksek ısıya maruz kaldığında kendiliğinden kayboluyor. H2’nin performansına etki eden bazı hayati değişimler olduğunu görebiliyoruz. Motorun hava filtresi, bujileri ve emme haznesindeki değişimler ilk aşamada ön plana çıkıyor.
H2’nin hayati parçalarından birisi olan fren sisteminde de geliştirmeler söz konusu. Brembo‘nun 4 pistonlu son nesil kaliperlerini kullanan Kawasaki, 330 milimetrelik disklerle tamamlanan sistemi ABS ile destekliyor. Lastik tarafında ise Bridgestone‘un yeni RS11‘lerinin tercih edildiğini görüyoruz. Marka mühendislerinin iddasına göre bu lastiklerle birlikte gücün yere aktarılması tüm zamanların en iyi seviyesinde olacak. 2019 Ninja H2 ailesinin selesine oturanları aynı zamanda yenilenmiş bir sürücü ekranı da bekliyor olacak. Akıllı telefon bağlantısını destekleyen bu sistem içerisinden kilometre sayacı, mevcut kilometre, yakıt tüketimi, soğutma sıvısı sıcaklığı, emme odası sıcaklığı, saat ve sürüş modları gibi detaylara erişmek mümkün. Burada akıllı telefon bağlantı konusunu biraz daha açmakta fayda var. Otomobillerden anımsadığımız bu özellik sayesinde kullanıcılar, akıllı telefonları üzerinden o anki benzin seviyesi, akü durumu ve kilometre gibi verilere erişebilecek. Şimdilik fiyatıyla ilgili herhangi bir bilginin paylaşılmadığı 2019 Kawasaki Ninja H2 ile ilgili diğer eksik detayları kısa süre içerisinde öğrenmeyi bekliyoruz.