OYUN DİNAMİĞİ
Henüz 15’inci seviyedeyken karşınıza çıkan bir eşya bütün oyun dinamiğini kökünden değiştirebiliyor. Set tamamlama isteği, aradığınız özelliklere sahip bir eşyayı bulma ihtiyacı konsol versiyonu ile geri dönüyor ve bu Diablo’nun baştan sahip olması gereken ruhu oyuna kazandırıyor. Artık dört zorluk seviyesini bitirip, 60 seviyeyi tamamlayıp ardından da 100 seviye Paragon kasmak için daha fazla sebebiniz var. Ah evet, PC sürümüne sonradan eklenen Paragon seviyeleri konsol sürümünde de yer alıyor. Yani eğer gerçekten oyuna bağlanır ve sonuna kadar gitmek isterseniz yüzlerce saat sürecek bir oynanıştan bahsediyoruz.
Haritaların yetersizliği, senaryonun oyuncuyu içine çekebilecek bir yapıya sahip olmaması ve eşyaların görsel anlamda kullanıcıyı tatmin edemiyor olması nedeniyle Diablo III’ün, o kadar uzun süre ayrılabilecek bir yapım olmadığı yorumunu yapabiliriz. Ancak bu oyunun içerik anlamında size bunu sunmadığı anlamına da gelmiyor, ne kadar zaman ayıracağınız size kalmış durumda.
HEDEFİ TUTTURAMAMAK
Ancak herkesin aklında şu soru var tabii ki; “Diablo gibi bir oyun konsolda ne kadar oynanabilir bir seviyede?” Daha önce de söylediğim gibi oyunu gamepad ile oynanabilir hale getirebilmek adına ara yüz ve kontrol sistemi değiştirilmiş durumda. Karakterimizi sol analog çubuk ile hareket ettirirken sağ analog çubuk ile de saldırılardan kaçma hareketini gerçekleştiriyoruz. Bu çubuklardan birisi görevini çok iyi gerçekleştirirken diğeri zaman zaman saçmalayabiliyor.
Öncelikle artık fare kullanmadığımızdan saldıracağımız düşmanı belirlemek tam bir zulüm ve bunu sol analog ile düşmanı hizalayarak gerçekleştiriyoruz. Yani bir düşmana saldıracaksanız yüzünüzü tam olarak ona dönmeli ve işaretlemelisiniz. Barbar gibi karakterler için hiçbir sorun teşkil etmese de demon hunter gibi uzak mesafe karakterler için işkenceden farksız bir durum bu. Hele hele zorluk seviyesi arttıkça üzerinize akın eden düşmanlar düşünüldüğünde kime nişan aldığınız tam bir curcunaya dönüşüyor. Bu nedenle tavsiyemiz eğer oyunu konsolda oynayacaksınız kesinlikle barbar ve monk gibi bir yakın dövüş karakterle oynamanız olacak. Özellikle sağ analogla gerçekleştirilen saldırıdan kaçma hareketiyle birlikte önünde durulamayan bir savaş makinesine dönüşüyorsunuz.
► GİRİŞ
► HATALARDAN DÖNÜŞ VAKTİ
► OYUN DİNAMİĞİ
► KONSOLDA DA OLUYORMUŞ
► DETAYLAR
► PUANLAMA