Lüks otomobil üreticisinin geçtiğimiz yıl duyurduğu ve 100’üncü yıl kutlamaları çerçevesinde hayata geçirdiği Bentley Blower Devam Serisi’nde önemli bir aşama kat etti.
Bentley’nin geçen yıl duyurduğu ve 100. Yıl kutlamaları çerçevesinde gerçekleştirmeyi planladığı Blower Devam Serisi projesinde önemli bir adım atıldı: yeni otomobiller için ana tasarım ve mühendislik referansını oluşturacak olan dijital CAD (Bilgisayar Destekli Tasarım) modeli tamamlandı. 12 yeni Bentley Blower’ın yer alacağı serideki otomobillerin her biri, Sir Tim Birkin’in tasarladığı ve yarışlarda kullandığı 1929 Team Blower’ın eksiksiz bir mekanik kopyası olmanın yanı sıra muhtemelen günümüzde dünyanın en değerli Bentley otomobilleri olacak. Devam serisindeki otomobiller, Bentley Mulliner’ın Klasik otomobiller bölümünde çalışan özel bir ekip tarafından üretiliyor. Kısa süre önce restore edilen 1939 Bentley Corniche ile deneyim kazanan ekip, bu yeni otomobil serisini hayata geçirmek için ihtiyaç duyulan parçaları yeniden tasarlamak ve üretmek üzere şu anda klasik otomobil uzmanlarından oluşan bir ekiple birlikte çalışıyor.
Bentley’nin Team Blower otomobili parçalarına ayrıldıktan sonra, dijital ortamda yeniden birleştirildi. Bu amaçla hassas lazer taraması ve ölçüm yöntemlerini kullanan ekip, 70 grupta 630 bileşenden oluşan ve toplam boyutu 2 GB’dan fazla olan son CAD modelini oluşturdu. COVID-19 krizi nedeniyle evlerinden çalışan iki özel CAD mühendisinin, tarama verilerinden ve ölçümlerden faydalanarak modeli baştan sona hazır hale getirmesi 1200 adam-saat sürdü. Sonuçta ortaya, 1920’lerde üretilmiş bir Bentley otomobilin doğru ve eksiksiz ilk dijital modeli çıktı. CAD modeli, parça tasarımı ve geliştirilmesine yardımcı olmasının yanı sıra, bireysel müşterilere ait otomobillerin tasarımına da yardımcı oldu. Bentley Tasarım ekibi, verilerden hareketle doğru ve tam renkli görüntüleri oluşturabildi.
Devam Serisindeki otomobiller mekanik açıdan Team Blower ile bire bir aynı olacak bu 12 yeni otomobilin her biri, şimdiden dünyanın dört bir yanındaki klasik otomobil koleksiyoncularına satılmış durumda. Yeni modellerin sahipleri şu anda kendi dış ve iç renk paletlerini ve malzemelerini seçme sürecindeler. Böylece yeni serideki otomobiller, görsel açıdan seleflerinden ayrılacak.
Orijinal Team Blower’ın devamı olan yeni Devam Serisindeki otomobillerin her birinde dört silindirli, 16 valfli motorların yanı sıra dökme demirden silindir gömlekleri ve sökülmez, dökme demirden silindir kapağı bulunan bir alüminyum karter bulunacak. Süperşarj ünitesi, Amherst Villiers Mk IV root tipi süperşarj ünitesinin bire bir replikası. 4398 cc’lik motorun 4.200 rpm’de 240 bhp güç üretmesini sağlar. Otomobil; Bentley & Draper amortisörlerin kopyalarına, yarı eliptik yaprak yaylı süspansiyona ve preslenmiş çelik bir şasiye sahip olacak. Bentley-Perrot 40 cm (17.75”) mekanik kampanalı frenler ile sonsuz dişliye sahip, sektörlü direksiyon düzeninin yeniden oluşturulmuş versiyonları şasiyi tamamlayacak.