Ekim ayının ikinci yarısıyla birlikte satışa sunulacak olan 2021 Honda Accord ile Türkiye macerası öncesi tanışma fırsatına eriştik.
Honda Türkiye’nin sedan pazarında yakalamak istediği ivmenin zirve noktasını temsil edecek olan Accord, geçtiğimiz süreçte paylaşılan bilgiler ışığında ekim ayı itibarıyla meraklılarıyla buluşmaya hazır. Düzenlenen özel bir etkinlik kapsamında tanışma fırsatına eriştiğimiz yeni Accord ile İstanbul’dan Balıkesir’e uzanan keyifli bir yolculuğu geride bıraktık. Bu süreçte tamamı şehir dışı odağında yaklaşık 400 kilometre deneyimleme fırsatına eriştiğimiz onuncu nesil, kullanıcılarına sunacağı dinamiklerin mesajlarını ön nitelikleriyle ortaya koydu. Avrupa’da satışa sunulmayan ve Asya pazarındaki dinamiklerin rakiplerine karşı koyabilecek şekilde revize edilerek Türkiye’ye getirilen Accord aslında bakılırsa rötarlı olarak bizleri selamlıyor. Onuncu neslin geçtiğimiz yıl makyajlanmasıyla şu anki halini alan model, bazı noktalarıyla dinamiklerinin eskiye temellendiğini hissettiriyor.
Aradan geçen bir neslin ardından tekrar Türkiye pazarına dönen Accord’u tanımaya ilk olarak ebatlarına bakarak başlamak istiyoruz. Bu noktada teknik tabloya baktığımızda aracın; 4.901 milimetre uzunluğa, 1.862 milimetre genişliğe, 1.442 milimetre yüksekliğe ve 2.830 milimetre aks mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Bu ebatlara paralel olarak Accord’un sunduğu maksimum bagaj hacmi 573 litre olarak veriliyor. Değerleri anlayabilmek adına sınıfın referanslarından biri olan Volkswagen Passat’ı anımsamakta fayda var.
Ebatsal verileri 4.775 milimetre uzunluk, 1.832 milimetre genişlik, 1.483 milimetre yükseklik ve 2.786 milimetre aks mesafesi şeklinde olan Passat’ın bagaj hacmi ise 586 litre olarak veriliyor. Accord bu karşılaştırmada göründüğü gibi daha alçak ve geniş yapısıyla, tasarımının da hissettirdiği şekilde sportif dinamikler üzerine kurulu. Bunu cömert iç yaşam alanıyla sunabilen model, D segmentindeki standartların performans temasıyla harmanlanma felsefesini taşıyor. Alçak şekilde tasarlanan sürücü tarafı ve alçalan ön kaput çizgisi de direksiyon oturduğunuz andan itibaren aracın karakterini hissettiriyor.
Yeni Accord ile gerçek dünyada karşılaştığımız ilk andan itibaren pek çok kişi gibi bizde de “hormonlu bir Civic” hissiyatı oluştu. Özellikle sürüş sırasında bizi takip eden modellere dikiz aynasından baktığınızda bunu daha güçlü şekilde hissediyorsunuz. Bu durum biraz daha detaylara indiğimizde ise değişiyor. Ön bölümdeki tasarım çizgileriyle birlikte ızgarada gelen krom detaylar, far grubunun ebatlara paralel şekilde büyümesi, kaput çizgileri ve arka stop tasarımı Accord’un karakterini oluşturan temel farklılıkları barındırıyor.
Sürücü ve konsolun ortasında konumlanan ekranlar ise Accord’un rakiplerine göre nadir zayıf halkalarından. Sürücü tarafında yarı dijital yarı analog gösterge tercihi dikkat çekiyor. Sol taraftaki kadranın yerine konumlandırılan dijital ekranın görsel olarak geçişleri ve grafikleri sorunsuz. Tam ortada dikey formatta konumlanan bilgi ekranı da yol bilgisayarı niteliği taşırken sağ tarafta analog hız göstergesi yer alıyor. Buradaki panel tıpkı Jazz’da olduğu gibi Avrupalı rakiplerine göre Accord’u nispeten demode hissettiriyor. Analog odağında tasarıma ilgi duyan klasikçilerinse bu dinamikleri beğenmemesi için ortada hiçbir sebep yok. İç yaşam alanında “keşke” dediğimiz bir nokta da ambiyans aydınlatmasının eksikliği oldu. Gece sürüşlerini fazlasıyla keyifli hale getiren bu tasarım detayını da Accord’da görmek isterdik. Arka taraftaki yaşam alanıyla segment beklentilerini karşılayan Accord’un EXECUTIVE+ donanım seviyesinde öndekilere ek olarak arka koltuklarının da standart olarak ısıtma desteğiyle geliyor olması, belirtmeden geçemeyeceğimiz konfor elemanları arasında.
Onuncu nesil Accord’un makyajlı versiyonu donanım bazında pek çok teknolojik özelliği beraberinde getiriyor. Türkiye’de sunulan iki donanım seviyesinin de bu kapsamda oldukça dolu olduğunu söylemek mümkün. İki paket arasında fark yaratan temel özellikler ise; kör nokta ve çapraz trafik uyarısı, premium ses sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma, ısıtmalı arka koltuklar, hafızalı sürücü koltuğu ve uzaktan motor çalıştırma olarak değerlendirilebilir. Bunun dışında her iki versiyonda da güvenli sürüş destek sistemlerinin standart olması memnun edici.
Accord’da bulunan ve sınıfında tek olmasıyla dikkat çeken uzaktan motor çalıştırma özelliği de ön plana çıkarılması gerekenler arasında. Sürücü bu özellik üzerinden motoru uzaktan çalıştırmak için anahtar üzerindeki LOCK düğmesine basıyor ve ardından MOTOR düğmesine basılı tutuyor. Dörtlü flaşörlerin yanıp sönerek sinyalin alındığı teyit edildikten sonra motor çalıştırılıyor ve bu yöntem ile aracın motoru 10 dakika boyunca çalışmaya devam ediyor. Kullanıcılar bu sayede önceden gerçekleştirdikleri ayar sayesinde araç içerisinde girmeden sıcaklık-soğukluk atmosferini ayarlayabiliyor. Sürücünün araca girmesiyle birlikte motorunu tekrar kapatan Accord’u, tekrar düğme üzerinden çalıştırılarak yola devam ediliyor.
Marka içerisinde geliştirilen ve otonom sürüş opsiyonu sunan Honda SENSING, sürücüyü uyararak ve belirli koşullar altında sürücünün bir çarpışmadan kaçınmasını veya çarpışmanın şiddetini hafifletmesini sağlıyor. Yeni Accord’da sunulan Honda SENSING özellikleri arasında, gelişmiş sürüş destek teknolojilerden biri olan Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi ve onunla entegre çalışan Çarpışma Uyarı Sistemi var. Bunların yanı sıra Şerit Takip Uyarı Sistemi ile birlikte çalışan Şeritte Tutma Asistanı sayesinde araç otomatik olarak direksiyona müdahale ediyor. Accord’un Düşük Hızda Takip ile Uyarlanabilir Hız Sabitleme gibi özellikleri de gerçekleştirdiğimiz uzun yol sürüşündeki en büyük yardımcılarımız arasında yer aldı. Modelin merak ettiğiniz tüm detaylı özelliklerini buradan da inceleyebilirsiniz.
2021 Honda Accord Türkiye’ye tek motor seçeneğiyle geliyor. Turbo destekli 1,5 litrelik VTEC benzinli motor herhangi bir elektrik desteği barındırmadan 190 PS güç ve 260 Nm tork üretiyor. Şanzıman tarafında ise 7 kademeli CVT standart. Accord tüm bu parçaların bir araya gelmesiyle birlikte 0’dan 100’e hızlanmasını 8,9 saniyede tamamlıyor. 190 km/s olarak kağıt üzerinde verilen maksimum sürat ise 198 km/s seviyesinde kesiciye giriyor.
Accord ile gerçekleştirdiğimiz 400 kilometrelik tanışma yolculuğunda ayrı bir parantez açma gereği duyduğumuz son bölüm kaput tarafında. Yazımızın başında da bahsettiğimiz gibi 2021 model yılıyla bizi selamlayan Accord, aslında onuncu jenerasyonun makyajlanmış dinamiklerini taşıyor. İlk kez 2017 yılında tanıtımı gerçekleştirilen bu neslin yaklaşık 4 yıldır yollarda olduğunu söyleyebiliyoruz. Pek çok pazarda önemli bir kitleye erişen Accord, hal böyle olunca deneyim konusunda yorumlarını derleyebileceğimiz bir otomobil haline geliyor.
Accord ile tanışmadan önce gerçekleştirdiğimiz detaylı araştırmada, yeni nesilde kullanılan alüminyum alaşım kaputun özellikle yüksek hızlarda sallandığına dair çokça kullanıcı yorumu dikkatimizi çekmişti. Gerçekleştirilen lansman gereği otomobili ağırlıklı olarak şehirler arası kullanıyor oluşumuz, bu durumu somut olarak deneyimleme konusunda karşımıza büyük bir şansı da çıkartmış oldu.
400 kilometre sonunda Accord’un kaputunda genel kullanıcı yorumlarına paralel olarak özellikle 100 km/s üzeri hızlarda esnemeleri çok net bir şekilde biz de gözlemleme fırsatına eriştik. Rüzgar direncinin fazla olduğu noktalarda varlığını daha da hissettiren bu durumun arkasında ise birkaç neden olduğu tahmin ediliyor. Bunlardan ilki yakıt ekonomisi odağında ağırlığın azaltılması için kaputun daha ince bir yapıda tasarlanmış olması. İkinci noktada ise olası çarpışmalarda yayaların ve diğer canlıların en az zararı görmesi adına gerçekleştirilen tasarım ve malzeme tercihi var. Bizim gibi pek çok kullanıcının dikkatini çekeceğini düşündüğümüz bu durumla ilgili Honda’nın makyaj operasyonu sonrası da bir adım atmamış olması, uzun vadeli kullanımda herhangi bir sorunun olmayacağı fikrini akıllarımıza getiriyor. Kaputtaki bu sallantının aktif sürüşü negatif etkilediğine dair bir izlenimimiz de şu aşamada söz konusu değil. Önümüzdeki süreçte şehir içi ve konfor odaklı şekilde daha detaylı konuğumuz olacak 2021 Honda Accord ailesinin fiyatlarına haberimizden ulaşabilirsiniz.