EICMA’da yeni BMW S1000 RR üzerinden duyurusu gerçekleştirilen hamleyle birlikte, otomobil üzerinde gördüğümüz M rozeti iki tekerlek dünyasına aktarılıyor.
Elektrikli otomobillerin piyasaya getirdiği hareketlilikle birlikte pek çok markanın üst düzey yönetici kadrosunda önemli değişimler yaşandığına şahit olduk. Bunun son örneklerinden birisi de henüz geçtiğimiz hafta içerisinde Hyundai cephesinde görmüştük. Tüm dünya basınında yankı bulan bu değişimler arasında, BMW ekibine “Alaaddin’in Sihirli Lambası“ndan tanıdığımız cinin transfer olduğunu duymuş muydunuz? (!) İşin eğlenceli boyutunu bir baya bırakıp EICMA’ya yapılan duyuruyu gördüğümüzde, aklımıza ilk olarak bu hamlenin ancak bir motosiklet tutkununun dileğiyle gerçeğe dönüşme ihtimali oldu. Hemen her sınıftaki otomobilinin üzerinde gördüğümüz “M” rozetini ilk kez motosiklet sınıfına da getireceğini açıklayan BMW, başlangıcı ürün gamının en tepesindeki isimlerden birisi olan S1000 RR ile yapıyor. Performans parçalarının ilk gösterimi de yeni S1000 RR üzerinden fuarda gösterime çıkarıldı.
Kullanıcıların standart versiyon üzerine dahil ederek sportifliği bir adım ileriye taşıyabileceği M donanımları, dinamiklere etki edecek parçalar üzerine oluşuyor. İlk olarak departmanın renk paletiyle kendisini hissettirecek olan paket içerisinde; karbon fiber M jant seti, yükseklik ayarını beraberinde getiren M gövde kiti, M spor koltuk ve Pro sürüş modu gibi parçalar ön plana çıkıyor. Buna ek olarak EICMA’da gösterimi yapılan yeni S1000 RR da, hatırı sayılır oranda geliştirme elde etmiş durumda. Motor bölümünde yapılan iyileştirmelerde 207 PS güce sahip olan model, eski versiyonuna göre 11 kilo hafifletilerek 197 kilogramlık toplam değere çekilmiş durumda. M paketin dahil edilmesiyle birlikte bu ağırlığı 193 kilograma kadar çekebilmek de mümkün. Önümüzdeki yıl itibarıyla yola çıkacak olan bu enfes birlikteliğin asfalta nasıl yansıyacağını hep birlikte göreceğiz.