NASIL BİR TAKTİK?
Öyle ki oyunun sunduğu tüm güçleri tek bir oynayışta göremiyorsunuz bile… Kanalizasyondan fareleri çağırmaktan tutun, kısa mesafelere teleport olmaya; zamanı kısa süre için durdurmaktan tutun, zihin kontrolüne kadar envai çeşit güce sahip olabiliyor kahramanımız Corvo ve bunları birlikte kullanıp oynama stilinize ya da belirlediğiniz taktiğe göre girişebiliyorsunuz düşmanlarınıza. Hedefinize ulaşmak için birden fazla yol bulunuyor. Haritalar kesinlikle çizgisel değil. Dolayısıyla, ister yer altından, ister çatılardan, ister ara sokaklardan hedefinize ulaşmaya çalışabilirsiniz. Mesela, çatılardan kimseye görünmeden ilerleyip çatı üzerinde bulunan korumaları dürbün ile gözlemleyebilirsiniz. İster rotalarını öğrenip içeriye sessizce sızabilir, isterseniz zamanı yavaşlatıp okunuz ile onları uzaktan alaşağı edebilirsiniz. Elbette uygulayabileceğiniz taktiklerin bir sınırı yok, o nedenle hedefinize dilediğiniz gibi ilerleyebilirsiniz. Daha önce de söylediğimiz gibi hem haritaların açık uçlu olması, hem de pasif/aktif güçlerin ve silahların son derece geniş yelpazede olması oyunun sınırsız bir şekilde oynanmasına imkan tanıyor.
GİRİFT HİKAYE
Dishonored sadece oynanışında değil, aynı zamanda hikaye akışında da çizgiselliği kırıyor. Oyun boyunca verdiğiniz kararlar ve oynama şekliniz hem hikayeyi hem de NPC’lerin size olan yaklaşımlarını değiştirebiliyor. Aslına bakarsanız her zaman olan şeyler burada yok (Zaten oyunun en başarılı olduğu konu klişeleri yıkmak). Oyun sizi sadece iyi ya da kötü olmaya zorlamıyor. Hikayenin gidişatını belirleyen tek şey görevlerinizi yaparken ne büyüklükte bir kaos yarattığınız. Oyundaki her karakterin hayata farklı bir bakış açısı var; kimi yaptıklarınızı onaylayabilir, kimi sizden nefret edebilir. Aynı anda herkesi memnun etmeniz mümkün değil. Sizi sevmeyenler yüzünüze gülüp arkanızdan iş bile çevirebiliyor, dolayısıyla kimin aslında kim olduğu son ana kadar gizemini koruyabiliyor. Ancak oynayış tarzınıza ve verdiğiniz kararlara göre oyun sürekli olarak değişiyor ve bu tamamen çizgisel olmayan bir yöntemle kurgulanıyor.
TAM BİR KLASİK
Oyunun yapısını ve dinamiklerini anlatalım derken, teknik özelliklere pek yer kalmadı ancak grafiklerin ve seslerin bu muhteşem oyun yapısını destekleyecek şekilde tasarlandığını ve her şeyin müthiş bir tablonun bir parçası olduğunu bilin. Dishonored türdaşı oyunlar için devrim sayılabilecek kadar serbest ve zevkli bir oynanış sunuyor. Oyunun şimdiden fenomen haline gelen bu serbestliği tekrar tekrar oynanışı mümkün hale getiriyor. Zaten oyunu tek bir sefer bitirerek her şeyi görmeniz pek mümkün değil. Her detaya hakim olmak istiyorsanız iki ya da üç sefer bitirmenizi tavsiye ederiz.