Dünyanın en iyi 9. markası olan Disney, servisleri özelinde büyüyor ancak bu durum yüksek kâr olarak geriye dönmüyor.
Disney, geçtiğimiz hafta paylaşılan son çeyrek sonuçlarına göre Disney+, Hulu ve ESPN+ servislerine toplam 14,6 milyon yeni abone eklemeyi başardı. Bu üç servis ile toplam 236 milyon aboneye ulaşan firma, toplam abone sayısı özelinde 223 milyondan fazla abonesi olan Netflix’in önünde kalmayı başardı. Son çeyrek sonuçlarında aktarıldığı kadarıyla uzun süredir Türkiye’de de açık olan ve son çeyrekte tek başına 12,1 milyon yeni abone getiren Disney+’ın şu an küresel olarak 164 milyon kadar abonesi bulunuyor.
Firma abone açısından büyüyor ancak bu durum şu an için gelirlere tam olarak yansımıyor. Çünkü firmanın son çeyrekteki operasyon zararı tam 1,5 milyar dolara yükseldi. Bunun arkasında artan prodüksiyon masrafları ile teknoloji maliyetlerinin yanı sıra pazarlama giderlerindeki artış yer alıyor. İşte bu yüzden firma işten çıkarmak yapılacağını belirtti.
Disney CEO’su Bob Chapek’ten gelen bu bilgi, spesifik olarak Disney+ için 2024 mali yılında kârlılığa ulaşma hedefi için masada yer alıyor. Firmanın bu aşamadan sonra sadece çok kilit pozisyonlarda işe alım yapacağı, diğer alanlardaki alımları ise durduracağı aktarılıyor. Bu adımlar ve masada olan işten çıkarma ile giderlerini azaltmak isteyen firma, gelirlerini artırmak adına başka planlar da yapıyor. Bu planlar arasında maalesef abonelik ücretlerine yönelik artışlar da yer alıyor.
Disney+ servisinin abonelik ücretleri birçok pazarda 8 Aralık sonrasında artacak. Örneğin servisin şu an 8 dolar olan temel paketi aylık 11 dolara çıkacak. Yıllık abonelik ise 80 dolardan 110 dolara taşınacak. İsteyenler eski fiyatları kullanmaya devam edebilecek ancak bunun için içeriklerde reklam izlenmesi gerekecek. 8 Aralık tarihinde gelecek reklam destekli yeni paket, aylık 8 dolar yıllık ise 80 dolara fiyata sahip olacak. Bu arada firma 8 Aralık tarihinde bazı “bundle” paketlerin fiyatında da artışa gidecek.