Dünyanın en iyi 9. markası olan Disney, “Disney+, Hulu ve ESPN+” özelinde güçlü rakipleri karşısına büyümesini sürdürüyor.
Disney, paylaşılan son çeyrek sonuçlarına göre Disney+, Hulu ve ESPN+ servislerine toplam 14,6 milyon yeni abone eklemeyi başardı. Bu üç servis ile toplam 236 milyon aboneye ulaşan firma, toplam abone sayısı özelinde tek başına 223 milyondan fazla abonesi olan Netflix’in önünde kalmayı başardı. Yapılan açıklamaya göre uzun süredir Türkiye’de de açık olan ve son çeyrekte tek başına 12,1 milyon yeni abone getiren Disney+’ın şu an küresel olarak 164 milyon kadar abonesi bulunuyor.
Firma abone açısından büyüyor ancak bu durum şu an için gelirlere tam olarak yansımıyor. Çünkü firmanın son çeyrekteki operasyon zararı 1,5 milyar dolara yükseldi. Bunun arkasında artan prodüksiyon masrafları ile teknoloji maliyetlerinin yanı sıra pazarlama giderlerindeki artış yer alıyor.
Bu arada kaçıranlar için Disney+, servisinin abonelik ücretleri birçok pazarda 8 Aralık sonrasında artacak. Örneğin servisin şu an 8 dolar olan temel paketi aylık 11 dolara çıkacak. Yıllık abonelik ise 80 dolardan 110 dolara taşınacak.
İsteyenler eski fiyatları kullanmaya devam edebilecek ancak bunun için içeriklerde reklam izlenmesi gerekecek. 8 Aralık tarihinde gelecek reklam destekli yeni paket, aylık 8 dolar yıllık ise 80 dolara fiyata sahip olacak. Bu arada firma 8 Aralık tarihinde bazı “bundle” paketlerin fiyatın da artışa gidecek.
Burada ilk akla gelen “Yakın zaman içerisinde Disney+’ın Türkiye fiyatı da artacak mı?“ sorusunun cevabı henüz bilinmiyor. Firma 2023’te fiyat artışına giderse bile Türkiye’de çok ses getirmeye devam edecek. Çünkü tüyleri daha şimdiden diken diken eden bir Atatürk merkezli içerik yolda bulunuyor. Onu detayları direkt olarak burada yer alıyor.