Eylül ayı ile birlikte dizel motora da kavuşan Alfa Romeo Tonale için donanım paketleri de artık geniş yelpazede listelerde olacak.
Alfa Romeo için yeni döneme geçiş niteliği taşıyan Tonale, geçtiğimiz haziran ayından beridir Türkiye’deki kullanıcılarla buluşuyor. İlk aşamada Edizione Speciale” adı verilen özel seri versiyonuyla satışları başlayan ailenin o dönem bu paketi için 1.399.000 TL’lik etiket açıklanmıştı. Eylül ayıyla birlikte segmentinde tek olarak lanse edilen 1,6 litrelik dizel motora da kavuşan Alfa Romeo Tonale için artık donanım versiyonları da hiç olmadığı kadar zengin. Sprint, Ti ve Veloce olmak üzere üç farklı paketle resmi satışları başlayan ailenin fiyatları da bugün açıklandıç
Markanın resmi kaynakları tarafından paylaşılan yeni versiyonlar ve fiyatlar şu şekilde;
1,6 litre 130 HP dizel
Tonale Sprint – 1.249.00 TL
Tonale Ti – 1.299.000 TL
1,5 litre 160 HP Hybrid
Tonale Ti – 1.349.00 TL
Tonale Veloce – 1.399.000 TL
2019 yılında tanıtılan konsept versiyonun gördüğü ilgiyi iyi analiz eden Alfa’nın, 2022 yılıyla birlikte satışa sunacağı son kullanıcıya ulaşacak başarılı bir orta yol bulduğunu söylemek mümkün. Konsepte göre tasarımında ıslak kek tadında yumuşatma revizyonları yapılmasına rağmen, Tonale’nin dikkat çekici bir SUV olacağına inancımız tam. Tamamen yeni bir model olmasından ötürü araçla ilgili konuşmadan önce zihnimizde oturtmakta fayda var. Bu kapsamda aracın ebatlarına baktığımızda 4.530 milimetre uzunluğa, 1.600 milimetre yüksekliğe ve 1.840 milimetre genişliğe sahip olduğunu görüyoruz. Rakiplerden birisi olan BMW X1’in; 4.447 milimetre uzunluk, 1.598 milimetre yükseklik, 1.821 milimetre genişlik değerlerini baz aldığımızda aracı konumlandırmak daha kolay olacak.
Sızıntı detaylarında da belirttiğimiz gibi Tonale’nin tasarımında geçmişe selam gönderen esinlenmeler meraklılarının kolaylıkla dikkatini çekecek. Ön bölümde konulandırılan yüzün ana elemanlarından olan ışıklandırma grubu, 90’larda izi olan SZ’den izler taşıyor. Dha yakın gelecek formunda son olarak Brera’da gördüğümüz bu karakteri, arka bölümdeki genel yapıda da hissetmemek mümkün değil. Alfa’nın ikonik jant tasarımının da kendisini gösterdiği dış tasarımda, setlerin 20 inçe kadar tercih edilebildiğini de bu noktada belirtmeden geçmeyelim. Kokpit tarafında bizi karşılayan detaylarda da geçmişle günümüzün güzel bir ahengi söz konusu. Kulakçıkların “ben buradayım” diye bağırdığı direksiyonda sportiflikten hiçbir taviz verilmediğini görmek keyif veriyor. Bununla birlikte 12,5 inçlik sürücü ve 10,25 inçlik multimedya ekran da güncel teknolojinin deneyimsel yansımalarından sorumlu olacak.
Tonele, Alfa Romeo yönetiminin satış adedi bazında büyük beklentiye sahip olduğu bir model olarak öne çıkıyor. Kompakt segmentte yer almasının bir getirisi olan daha erişilebilir fiyatların dışında, aracın kaputunun altında sunulacak olan motor seçeneklerinin çokluğu da her türlü kullanıcıyı cezbetmek için yeterli görünüyor. Modeli Alfa için bir kilometre taşı konumuna getiren motor tarafında elbetteki bizleri hibrit teknoloji karşılıyor. Buradaki giriş seviyesini 1,5 litrelik dört silindirli motorun 48V’luk mild-hybrid kombinasyonu oluşturuyor. Düşük fazda 130 PS’lik güç ve 240 Nm tork oranıyla gelen bu motorun bir üstte 160 PS’e ulaşan üretimi söz konusu. Mühendislerin Miller prensibi dinamikleri üzerine yüksek sıkıştırma oranı üzerine revize ettiği bu motorun, ekonomi odaklı çalışma prensibinin yola nasıl yansıyacağı şimdiden merak konusu. 7 kademeli çift kavrama şanzımanla gelen bu versiyonda sadece önden çekişli olarak tercih edilebilecek olan Tonale’de 4×4 düğmesi bir üst kata çıkmamız gerekiyor.
PHEV versiyonuyla birlikte modelin dizel motorlu tüketim çerçevesinde bir rakam sunma iddiası var. 15,5 kWh’lik batarya paketinden faydalanılan model, Compass’ta kullanılandan daha büyük yapıyla birlikte Tonale’nin şehir içerisindeki elektrikli sürüş menzili 80 kilometre olarak teknik tabloya yansıyor. Karma sürüş koşullarında 60 kilometre olan bu deneyimin, şehir içinde fazlasıyla işlevsel olduğunu söyleyebiliriz. Bu altyapıda kullanılan bataryaların 7,4 kW’lık kaynak üzerinden 2,5 saatte tamamen dolu hale getirildiğini de belirtmekte fayda var.