Dizel motor kararı yükselişi etkilemedi; Porsche satışlarında önemli büyüme
Alman otomobil üreticisi Porsche 2018 yılının ilk 9 ayında satışlarını yüzde 9 oranında artırdı. Markanın satışlarında Panamera modelinin başarısı etkili oldu.
Son dönemler Volkswagen grubunun emisyon cezalarıyla gündeme gelmesi, içerideki markalarla ilgili de bazı soru işaretlerinin oluşmasına neden oldu. Kullanıcıların markalara olan bakış açılarının değişmesi ve bunun satış rakamlarına yansıyacak potansiyel negatif etki, bahsettiğimiz bu düşünceler arasında ön plandaydı. Lakin kısa süre önce grubun premium isimlerinden Porsche AG’den gelen rakamsal veriler durumunun hiç de bu yönde olmadığına işaret ediyor. Otomobil satışlarını 2018’in ilk 9 ayında yüzde 6 artırdığını duyuran Stuttgart merkezli üretici toplamda 196 bin 562 adede ulaştı. Özellikle Avrupa’da güçlü bir performans kaydedildiğini vurgulayan marka yetkilileri yüzde 9 artışla 66 bin 551 otomobilin teslim edildiğini açıklıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bölgelerde durumlar ne?
Porsche’nin anavatanı olan Almanya özeline baktığımızda satışların yüzde 13 gibi ciddi oranda artarak 24 bin 709 adede ulaştığını görüyoruz. Markanın büyük pazarı konumunda olan Çin’de ise satışlar yüzde 4 artışla 56 bin 254’e ulaştı. Model bazında en hızlı büyüme Panamera’da gerçekleşti ve dört kapılı spor otomobilin satışları eylül ayı sonuna dek yüzde 60 arttı. 911 satışları da, yüzde 19 gibi iki basamaklı bir büyüme kaydetti. 68.050 adet satan Macan ve 49.715 satan Cayenne, Porsche’nin en çok satan modelleri olmayı sürdürdü. Şubat 2018’den bu yana ürün gamında herhangi bir dizel modele yer vermeyen Porsche hibrit modellerine olan talebin de hızla arttığının altını çizdi. Nitekim yine aynı rakamlar bizlere, Avrupa’da satılan Panamera modellerinin yüzde 60’ından fazlasının hibrit versiyon olduğunu gösteriyor.