Fabrika verileriyle çok ciddi tutumluluk karakterine sahip olduğu görülen bu motor, kısa vadede diğer Volkswagen modellerinde de büyük ilgi görecek gibi gözüküyor.
Elektrikli motorlara geçiş sürecindeki temel parça olan hibritler konusunda pek fazla aktif olmayı tercih etmeyen Volkswagen, Passat‘ın ardından kompakt sınıftaki modelleri için de beklenen adımı atıyor. Resmi kaynaklar üzerinden yapılan duyuruyla birlikte Golf’ün motor seçenekleri arasına eklenecek yeni hibrit motorla ilgili ilk bilgileri paylaşan marka, şimdiden fazlasıyla iddialı. 1,5 litre hacminde olan TSI motor üzerine dahil edilen sistemle birlikte, dizelin tutumluluk karakterinin yakalandığını söyleyen Volkswagen’in paylaştığı teknik veriler de bu iddiayı doğrular nitelikte. Aktif silindir teknolojisinin de kullanıldığı motor, diğer hibritlerde de gördüğümüz Miller prensibi üzerine çalışıyor.
Motorun teknik detaylarına geçmeden evvel sizleri çok fazla merakta bırakmadan paylaşılan tüketim değerlerinden bahsedelim. 130 beygirlik bir güç ürettiği söylenen BlueMotion rozetli bu motor altı ileri manuel ve yedi ileri çift kavrama şanzıman ile satın alınabiliyor. Volkswagen’in gerçekleştirdiği testler doğrultusunda yüz kilometrelik ortalamada 4 litre gibi ciddi anlamda başarılı tüketim değerlerinin elde edildiği de gelen bilgiler arasında. Fabrikanın paylaştığı verilerin en kısa sürede NEDC tarafından gerçek dünyadaki karşılığını bulacağını da belirtmeden geçmeyelim. Silindir kapatma teknolojisi sayesinde ihtiyaç duyulmadığı anlarda iki silindirini pasif hale getiren bu motorda mikro-hibrit adı verilen elektrik desteği yer alıyor. Gaza basılmadığı anlardan itibaren devreye giren bu sistem motoru tamamen kapatarak ekonomi yapılmasına olanak sağlamakta. Yani ortada ekonomi yaptırmak için hazırda bekleyen silindir kapatma ve elektrik teknolojisinin birlikteliği söz konusu. Golf’ün ardından diğer modellerde de sunulmasını beklediğimiz bu seçeneğin Türkiye’de de çok ilgi görmesini bekliyoruz.