2017’nin içten yanmalı motorlarla ilgili ciddi kararlar alan üreticilerinden olan Volvo, benzinli motorların Ar-Ge bölümüne vedaya hazırlanıyor.
Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenmek üzere geride bıraktığımız hafta içerisinde 2018 V60’ın ilk tanıtımını gerçekleştiren Volvo, bu modelle birlikte bir ilkin heyecanını yaşadı. Yeni jenerasyon V60 ile, global platformu SPA üzerine geliştirdiği bir modelde Avrupa pazarı için ilk kez iki farklı hibrit motor seçeneği sunan marka, elektrikli motora geçiş sürecinde alternatifleri artırıyor. Aracının hibrit versiyonunda 45 kilometrelik elektrik menzili sunan Volvo’nun elektrikleşme sürecine verdiği önemi, 1996 yılından beridir performans markası olan Polestar’ı tamamen bu teknoloji üzerine geliştirme yapmaya yöneltmesiyle somut bir şekilde zaten anlamıştık. Geçtiğimiz yıl içerisinde dizel motorun geliştirme sürecine artık finansman sağlanmayacağını duyurarak içten yanmalı motorlara veda süreciyle ilgili ilk ciddi adımı atan İsveç merkezli üretici, benzer bir kararı belki de beklenen de erken olacak şekilde benzinli motorlar için de alıyor. V60’ın tanıtım etkinliğinde markasının yakın gelecek planlarıyla ilgili açıklamalarda bulunan CEO Hakan Samuelsson ve ekibi, dönüşümün beklenen de erken gerçekleşebileceğini söyledi.
V60’ın ardından 2018’in son dönemleri içerisinde yeni jenerasyon S60‘ın da tanıtımını gerçekleştireceklerini açıklayan Samuelsson, Volvo modellerinin güçlenerek yoluna devam edeceğini lakin bunun içten yanmalı motor üzerinden gerçekleşme zorunluluğu olmadığına inandığını ifade etti. 2019’dan itibaren V60’da olduğu gibi tüm Volvo modellerinin en az iki farklı hibrit seçenekle satışa sunulacağını da belirten CEO, buna Polestar’ın oyuna dahil olacağı güne kadar devam edileceğini ve artık benzinli motorlar için de ekstra bir bütçe harcaması yapılmayacağına işaret etti. Bu da ilk kez XC40 ile tanıtımı gerçekleştirilen marka tarihinin ilk üç silindirli motoruyla birlikte T5 ve T6 motorlarının, Volvo’nun son jenerasyon benzinli motorları olacağı anlamına geliyor.