Ekran kartı devi Nvidia tarafından geliştirilen DLSS teknolojisi, yeni yayınlanan 3.7 sürümüyle kalite ve performansı artıyor.
Henüz herkese açılmayan DLSS 3.7 sürümü, yapılan testlere göre hızlı hareket eden objelerde daha akıcı ve net bir görüntü ortaya koyuyor, performans ile keskinliği genel olarak artırıyor. Sonuçları oyundan oyuna değişiyor olmasına rağmen sürekli olarak gelişmesi herkesi memnun eden teknoloji, 3.7 sürümüyle fark edilir seviyede iyileştiriliyor. Bu arada Nvidia’nın 2024 bitmeden önce gelmesi beklenen RTX 5000 serisiyle beraber DLSS 4’ün tanıtması da bekleniyor. Bu teknolojinin yeni seriye özel olması yani RTX 4000 serisine gelmeyeceği düşünülüyor. Bundan önce AMD tarafından önemli haberler gelmişti. Kaçıranlar için AMD FSR 3 Frame Generation, güzel bir adım atılarak Immortals of Aveum üzerinden Xbox ve PS5 tarafına da geliyor. Dün çıkan haberlere göre Immortals of Aveum oyununu geliştiren Ascendant Studios, yapımını PlayStation 5 ve Xbox Series X / S konsollarda AMD FSR 3 Frame Generation (AMD FidelityFX Super Resolution 3) ile sunmak istiyor. Bu konuda çalışmalar yapıldığı aktarılıyor, bu elbette oyuncular için harika görünüyor. Bu teknoloji sayesinde ekstra kare oluşturularak iki kat daha yüksek performans ya da FPS değerleri alınabiliyor.
Bundan önce GDC 2024 etkinliği kapsamında tanıtılan AMD FSR 3.1 dikkat çekmişti. Nvidia DLSS rakibi FSR teknolojisinin yeni sürümü AMD FSR 3.1, aktarıldığı kadarıyla yılın ikinci çeyreği bitmeden önce geliştiricilere açılacak ve önemli iyileştirmeler getirecek. Burada en çok dikkat çeken, ekstra kare oluşturma sistemi ile çözünürlük artırma sisteminin birbirinden ayrılması oluyor. Bu sayede DLSS ya da örneğin XeSS üstüne FSR’ın kare artırma sistemi dahil edilebilecek, burada bir AMD ekran kartı zorunluluğu da olmayacak.
Yüksek kalite ve performans getirecek bu imkana ek olarak görüntü kalitesini artıracak yeni sürüm, aynı zamanda Vulkan ve Xbox Game Dev Kit desteğini de beraberinde getirecek, hayalet görüntü sorununu ortadan kaldıracak ve görüntüde oluşan istenmeyen titreşimleri de ciddi şekilde minimize edilecek. Bunların hepsinden tam olarak yararlanmak adına geliştiricilerin özel çalışması yapması gerekecek (İlk aşamada burada listelenen 40 farklı oyuna destek veriliyor) ancak açık kaynak yapı sayesinde yeni teknolojileri bağımsız geliştiriciler de birçok oyuna iyi şekilde entegre edecek.