Pazarın daraldığı bir dönemde büyüme yakalamayı başaran Dacia cephesinde yeni modellerinin başarısıyla da yüzler gülüyor.
Kurulduğu günden itibaren erişilebilirlik odağında ortaya koyduğu modellerle kendi içerisinde bir kitle yakalamayı başaran Dacia, 2022 yılının ilk yarısında satışlarını yukarı taşımayı başardı. Geçtiğimiz yılın haziran ayında logo odağında başlayan yeni marka kimliğiyle, daha modern ve güçlü bir karakteri yol haritasına koyan Romanyalı üretici yükselen performansıyla dikkat çekiyor. Resmi kaynaklar tarafından paylaşılan verilere baktığımızda, Dacia satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 5,9 artışla 277.885 adede ulaştığını görüyoruz. Marka, genel bazda yüzde 14,6 daralan pazar ortamında pazar payının 0,8 puan artırarak yüzde 3,9’a gelmiş olmasını da özellikle vurguluyor.
Markanın yakaladığı bu yükseliş tablosuna model bazında baktığımızda ise en çok satan modelin Sandero olduğunu görüyoruz. Uzun süre Avrupa’nun en çok satanları listesinde de zirvenin sahibi olan Sandero, 2021’in ilk yarısına göre yüzde 1,8 artışla 112.000 adetlik performans sergilemiş durumda. Dacia amiral modeli Duster’da ise 2021’in ilk yarısına göre yüzde 5,5 artışla 99.000 adetlik satış görünüyor. 2022’nin ilk yarısında yeni modellerin de kısa sürede ciddi adetler yakalamış olması dikkat çekiyor. Markanın ilk elektriki modeli Spring, bu yılın ilk altı ayında 20.000 adedi görürken, son çeyrekte Türkiye’ye de gelmesini beklediğimiz Jogger’ın 21.700 adet ile markanın başarısına katkı sağlaması dikkat çekiyor. Bu ikili arasında özellikle Jogger’a ayrı bir parantez açmak şart. Sipariş adetleriyle de barındırdığı potansiyel konusunda önemli bir ipucu veren modelin 2022’nin ilk 6 ayında 50.000’in üzerinde sipariş aldığı açıklandı. Jogger, pazardaki en uygun fiyatlı yedi koltuklu aile otomobili rozetiyle de öne çıkıyor. Model için şimdilik tek handikap ise otomatik şanzımanın olmaması.
[haber id=”76450