ABD Başkanı Donald Trump, en büyük destekçilerinden Elon Musk’a destek olmak için kullanamayacağı bir Tesla Model S satın aldı.
Elon Musk’ın davranışları nedeniyle son dönemde Tesla’ya karşı sık sık çok sayıda protesto ve saldırılar gündeme geliyor. Bu konuda Musk’a destek olmak isteyen ABD Başkanı Donald Trump, geçtiğimiz gün bir Tesla satın alacağını söylemişti. “Elon Musk, ulusumuza yardım etmek için her şeyini ortaya koyuyor ve bu konuda çok iyi bir iş yapıyor. Ancak bazıları Elon’a ve onun temsil ettiği her şeye saldırmak ve zarar vermek amacıyla, dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri ve Elon’un ‘bebeği’ olan Tesla’yı yasa dışı şekilde boykot etmeye çalışıyorlar.” diyen Trump, sözünde durdu ve bir Tesla Model S satın aldı. Aracı doğrudan Beyaz Saray’da sergileyen Trump, kırmızı renkli Model S’ini hiçbir zaman normal yollarda kullanamayacak. Aktarıldığı kadarıyla mevcut ve eski ABD başkanları ile başkan yardımcılarının kamuya açık yollarda araç kullanmalarına izin verilmiyor. Bu yasak yapılan açıklamaya göre ülkenin üst düzey yetkililerini korumak amacıyla getirilmiş.
Trump just spoke to the media about buying a Tesla and said he hopes it boosts Tesla sales.
In response Musk claimed Tesla will double US production. This is unlikely given declining demand for his cars.
This is just two corrupt oligarchs scratching each other's backs. pic.twitter.com/sXxqqx6bvD
— More Perfect Union (@MorePerfectUS) March 11, 2025
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tesla bu aralar yeni Model Y ile gündemden düşmüyor. Araç tasarımsal açıdan ön ve arkada yapılan güncellemeyle fark yaratıyor. Aracın önünde artık bir LED bölümle birbirine bağlanan ince yapılı farlara yer veriliyor. Arkada da şerit şeklinde bir LED aydınlatma bölümü bulunan yeni Model Y, bu güncelleme ile daha keskin bir görüntüye kavuşuyor. Teknik verilere bakarsak aracın 19 inç jantlara sahip çift motorlu uzun menzil versiyonu için 719 km, 20 inç jantlara sahip çift motorlu uzun menzil versiyonu için 662 km, 19 inç jantlara sahip tek motorlu standart menzil versiyonu için 593 km, 20 inç jantlara sahip tek motorlu standart menzil versiyonu içinse 559 km “CLTC” menzil paylaşılıyor. Resmi verilere göre yeni Model Y’nin çift motorlu versiyonu 0’dan 100 km/s hıza 4,3 saniyede, tek motorlu versiyonu ise 5,9 saniyede çıkabiliyor.
0-100 hızlanması eskiye nazaran daha iyi olan model için şimdilik bir “Performans” versiyonu bulunmuyor. Şu anda aktif olarak geliştirilen bu versiyonu daha sonra tanıtacak Tesla, yeni Model Y’de satıştaki Model 3’ten farklı olarak standart bir sinyal koluna yer veriyor. Yeni modelden sadece vites kolunu kaldıran ve vites seçiciyi doğrudan ekrana entegre eden Tesla, şerit şeklinde RGB ambiyans aydınlatmanın kullanıldığı aracın arkasına da ufak bir ekran konumlandırıyor. Bu ekrandan aracın bazı ayarları kontrol edilebiliyor ve bir şeyler izlenebiliyor. Ön tamponuna kamera konumlandırılan yeni araçta, gürültüyü ciddi seviyede azaltan akustik camlara yer veriliyor. Elektrikli arka koltukları tek bir buton üzerinden katlanabilen yeni Model Y, devasa cam tavanını koruyor. 14 yerine 16 hoparlörlü güçlü bir ses sistemiyle donatılan araç, 250 kW’a kadar şarj sunuyor ve ilk modelin önemli bir eksiğini kapatarak soğutmalı koltuklarla geliyor.
Yapılan resmi paylaşımlara göre pedala basıldığı anda mekanik fren sistemini devreye sokan mevcut Model Y’nin aksine, yeni Tesla Model Y’de sürece daha farklı bir şekilde yaklaşılıyor. Yeni araçta fren pedalına basıldığında, araç ne kadar sert basıldığına bağlı olarak rejeneratif frenlemeyi kullanmaya devam edip etmeyeceğine veya fiziksel frenleri devreye sokup sokmayacağına kendisi karar veriyor. Bu sayede fren pedalına basıldığı durumlarda da rejeneratif frenleme üzerinden enerji kazanımı sağlanabiliyor. Yeni araçta önceliği rejeneratif frenlemeye veren Tesla, bu sayede verimliliği ve menzili artırmayı hedefliyor. Bu yaklaşım, fren disklerinin ömrünü uzatırken daha yumuşak bir frenleme deneyimi sunuyor.
Araçlarını doğrudan otonom sürüş odaklı olarak tasarlayan şirket, yeni Model Y’ye biri yerleşik otonom sürüş sistemi tarafından elektronik olarak kontrol edilen, diğeri ise doğrudan sürücü girişini yöneten iki bağımsız hidrolik fren devresi entegre etmiş durumda. Bu çiftli sistem ister manuel ister otonom modda kullanılsın, Model Y’nin yumuşak ve öngörülebilir bir frenleme sağlamasına olanak tanıyor. Model Y’de tam “brake-by-wire” fren altyapısına geçiş yapmayan Tesla, yapılan iyileştirmelerle rejeneratif ve hidrolik frenleme arasındaki geçişin artık daha pürüzsüz olduğunu belirtiyor.