Eski ABD Başkanı Donald Trump eğer seçilirse birden fazla dev şirketin başındaki Elon Musk‘ı danışmanı yapabilir.
SpaceX, Tesla, X (eski adıyla Twitter), xAI ve fazlasının arkasındaki isim Elon Musk, The Wall Street Journal’a göre Donald Trump kasım ayında yeniden ABD başkanı seçilirse, ikinci Trump döneminin önemli isimlerden birisi olabilir. Trump ve Musk’ın gelecek planları hakkında geçtiğimiz günlerde bir araya geldiği ve görüşmeler yaptığı aktarılıyor. Kaynaklara göre Trump, Elon Musk’ın sınır güvenliği ve ekonomiyle ilgili politikalarda söz sahibi olmasını istiyor. Son aylarda X hesabı üzerinden ABD’nin adeta delik deşik olan sınırlarını sık sık eleştiren Musk, bir iş insanı olarak ekonomik gelişmeler hakkında da sürekli paylaşımlarda bulunuyor. Trump’a daha önce teknoloji politikaları konusunda destek verdiği belirtilen Musk, NTV’de yer alan habere göre Trump yönetiminin ABD’nin Paris İklim Anlaşması’na katılımını sona erdirmesine tepki olarak 2017 ortalarında Beyaz Saray’ın teknoloji danışma konseyinden istifa etmişti. Trump ve Musk’ın ayda birkaç kez telefonla konuştukları ve Musk’ın Trump’ı kişisel cep telefonundan aradığı da gelen yeni bilgiler arasında yer alıyor.
Musk en son ABD’de satılacak Çinli araçlara getirilen ek vergi hakkında konuşmuştu. ABD başkanı Joe Biden Çinli elektrikli araçlara uygulanan yüzde 25’lik vergiyi yüzde 100’e çekme kararı aldı. Fiyat-performans oranı yüksek Çinli araçların ABD otomobil pazarını işgal etmesini ve ülkedeki otomobil devlerini zarara uğratmasını engellemek isteyen Biden, devlet desteği sayesinde çok ucuz olduğu düşünülen Çin üretimi elektrikli araçlara karşı uzun zamandır olumsuz bir bakış açısı taşıyordu.
Otomobillerinin çoğunu Çin’de satan Elon Musk ise geçtiğimiz aylarda Çinli üreticilerin ticaret bariyerleri olmadan yerli rakiplerini yerle bir edeceği konusunda bir uyarıda bulunmuştu. Musk daha sonra ise Paris’te düzenlenen VivaTech konferansındaki bir soru-cevap oturumunda, “Ne Tesla ne de ben bu ekstra vergiyi istemedik. Hatta vergi artırımını açıklandıklarında çok şaşırdım.” dedi ve ekledi: “Tesla, Çin’deki pazarda gümrük vergisi ve caydırıcı engeller olmadan oldukça iyi rekabet ediyor. Ben gümrük vergisi olmamasından yanayım.”