Elektrikli modelleriyle ses getirmeyi başaran Hyundai, AR-GE çalışmalarında da artık geleneksel üniteleri listeden çıkartıyor.
Elektrikli otomobillerin model çeşitliliği bazında rekorlar kırdığı 2021’i geride bırakırken, üreticilerin bu alandaki dönüşüm hamlelerini de birbiri ardına duyurduğuna şahit oluyoruz. Önümüzdeki 10 yıllık süreç içerisinde pek çok köklü markayı sadece elektrikli modeller satan oluşumlar halinde göreceğimiz bu zaman diliminin temeli niteliğindeki somut adımlar da yine günümüze denk gelecek. İçten yanmalı motorlara veda aşamalarını kademeli olarak gerçekleştirenler arasında dahil olan Hyundai, bu tarz ünitelerin geliştirilmesi için artık bütçe ayırmayacak. Güney Kore medyası tarafından paylaşılan detaylarda, markanın Namyang kentinde bulunan AR-GE merkezindeki içten yanmalı motorların gelişimi için departmanı kapatma kararı aldığını görüyoruz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Hyundai AR-GE tesisi elektrifikasyona odaklanacak
Bölgede yer alan AR-Ge merkezinde 12 binin üzerinde personeli aktif şekilde çalışan Hyundai, içten yanmalı motorların yerine elektrifikasyon odağında çalışmalara devam edecek. Güney Koreli üreticinin geleneksel üniteler odağında faaliyet gösterdiği tüm birimlerini kapatarak, elektrikli araçlara ilişki geliştirmelerin ve çalışmaların yapıldığı oluşumlar haline getireceği de yine öne çıkanlar arasında. Yine Namyang kentinde batarya geliştirme merkezini inşa eden Hyundai, grup çatısı altında seyrede tüm markalar için ortak yelpazeyi de buraya toplayacak. Kendi çatısı altında Ioniq rozetini elektrikli ürün gamının tamamına çeviren Hyundai’in, Kia ile birlikte ortaya koyduğu ilk modellerle ortalığı karıştırmayı başardığına da bir süredir şahit oluyoruz. Hyundai, kısa süre önce, 2035’ten itibaren Avrupa merkezli olarak benzinli veya dizel araç satışına son vereceğini açıklamıştı.