Bugün resmi olarak yapılan doğrulamaya göre, yeni BMW iX3 eylül ayında tanıtılacak. Model için testler aktif olarak sürüyor.
2027 yılına kadar Neue Klasse dönemini benimseyen 40’ın üzerinde yeni ve güncellenmiş BMW modelinin piyasaya çıkarılacağını belirten Alman otomonil devi, eylül ayında tanıtılacak yeni BMW iX3 için hazırlıkların son hızda devam ettiğini de aktarıyor. Spesifik olarak Almanya merkezli IAA Mobility fuarında görücüye çıkarılacak tamamen elektrikli yeni iX3, 2025’in sonunda seri üretime alınacak ve Türkiye dahil birçok ülkede satışa sunulacak. Son açıklamalara göre yeni iX3’te dört farklı dijital kontrol ünitesine yer verilecek. Bunlardan biri doğrudan otonom sürüş altyapısına, biri BMW Panoramic iDrive sistemine, bir diğeri ise aydınlatma ve klima gibi temel özelliklere güç verecek. Merkezdeki ana kontrol ünitesi ise “Heart of Joy” olacak. Şirket içinde geliştirilen bu özel ünite, aktarma organlarını, frenlemeyi, enerji geri kazanımını, şarjı ve direksiyon kontrollerini yönetecek. Daha önceki sistemlerden 10 kat daha hızlı işlem gücüne sahip olduğu belirtilen Heart of Joy, şirketin açıklamasına göre virajların daha az kontrol düzeltmesiyle ve olağanüstü bir hassasiyetle alınmasını sağlayabiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
BMW, bundan önce ilk olarak yeni iX3’te kullanılacağı yeni elektrikli otomobil altyapısı (Gen6 eDrive) hakkında teknik detaylar paylaşmıştı. Gen5 eDrive’ın yerini alacak Gen6 eDrive altyapısı, ilk olarak yıl sonunda tanıtılacak Neue Klasse serisi yeni nesil elektrikli otomobil modellerinde kullanılacak. Firma tarafından yapılan açıklamaya göre 800 volt şarj desteğiyle gelen Gen6 eDrive, Gen5 eDrive’a kıyasla yüzde 30 daha yüksek şarj hızı sunacak.
Yeni elektrikli araçların mevcut modellere kıyasla yaklaşık yüzde 30 daha fazla menzil sağlayacağını belirten BMW, birçok modelin 800 km’yi aşacağını ifade ediyor. Şirket ayrıca yeni nesil araçlarda, daha yüksek enerji yoğunluğu sağlamak amacıyla prizmatik hücreler yerine silindirik hücrelerden oluşan batarya paketlerinin kullanılacağını da aktarıyor. Dört tekerlekten çekişli xDrive serisi elektrikli araçların ön aksına asenkron motorlar yerleştirileceğini, çünkü bu motorların kalıcı manyetik tiplere kıyasla daha kompakt ve ekonomik olduğunu belirten BMW, Neue Klasse otomobillerinde bataryanın yapısal bir bileşen olarak kullanılacağını da açıklıyor.