Dört tekerlekten çekiş opsiyonu ve iddialı özellikleriyle Peugeot Rifter ile tanışın

21 Şubat 2018 15:00

Cenevre öncesinde detaylı özellikleri paylaşılan Peugeot Rifter, Partner Tepee’nin ardından kullanıcıların karşısına çıkacak.

Citroën Berlingo ile başlayıp Opel Combo life ile devam eden PSA grubunun Cenevre hamleleri Peugeot Rifter ile birlikte tamamlanma noktasına geliyor. Partner Tepee’ye veda ederek sürpriz bir hamle ile isim değişikliğine giden Peugeot, ailenin diğer üyelerindeki özellikleri birebir oranda yansıtarak kullanıcıların karşısına çıkacak. Yeni isimle birlikte iç-dış tasarım konusunda da yepyeni bir yapıya sahip olan Rifter, GT donanım seviyesiyle de bu sınıfta daha sportif bir karakter arayışı içerisinde olanlara alternatif olabileceğinin de mesajını veriyor. Kullanıcılar Peugeot Rifter’i Berlingo ve Combo’da olduğu gibi iki farklı gövde tipiyle alabilecek.

Ne var, ne yok?

Gövde tipi, beş ve yedi kişilik olmak üzere iki farklı şekilde sunulan Peugeot Rifter’in, bagaj hacmi Berlingo ile benzerlik gösteriyor. Beş kişilik versiyonunda 775 litrelik bir kullanım alanı sunan aracın uzun versiyonunda bu değer 1.050 litre gibi bir seviyeye yükselecek. Uzunluk olarak da kuzenleriyle birebir aynı olan Rifter’in ebatları 4,4 metre ile 4,75 metre arasında değişiklik göstermekte. Dış kısmında LED ışıklandırma grubu ve 17 inç‘lik jant seti gibi donanımlarıyla binek otomobilleri aratmayan aracın, kokpit bölümünde de bu imajını iddialı bir şekilde sürdürdüğünü söyleyebiliriz.


Konsol merkezinde boyutu 8 inç olan multimedye ekrana yer verilen Peugeot Rifter’in, Apple CarPlay ve Android Auto gibi desteklerin sunulduğu bu ekranda anlık trafik durumunun verildiği üç boyutlu navigasyon sunulması da kullanıcı deneyimini hatırı sayılır oranda yükseltecek. Buna ek olarak akıllı telefonlar için kablosuz şarj, iki adet USB soketi, elektronik el freni ve head-up display gibi donanımlar da ön bölümde kullanıcıların fazlasıyla kullanacağı parçalar arasında yer alıyor. Aracın elektronik destek kısmında ise adaptif hız sabitleme, trafik levhası algılama, aktif şerit takip, sürücü yorgunluk uyarısı, römork çekme stabilite kontrolü, aktif güvenlik freni, akıllı far asistanı, 180 derecelik görüş sağlayan geri görüş kamerası ve kör nokta uyarı gibi sistemler yer alıyor.

Dizel ve benzinli motorlar

Peugeot’nun Danger ile gerçekleştirdiği ortaklıktan doğan dört tekerlekten çekişli altyapı ile de satın alınabilecek olan Rifter, bu özelliği sayesinde ayrı bir ilgi görecektir. Kaputunun altında önceki modellerden de tanıdığımız 1,2 litrelik turbo benzinli makineyle gelecek olan araçta 110 beygir ve 130 beygir olmak üzere iki farklı versiyon sunulacak. Düşük güçteki versiyon beş ileri manuel ile satın alınabilirken, 130 beygirlik versiyon sekiz ileri otomatik şanzımanla kombin edilecek. Rifter’in dizel motor ayağında ise 1,5 litrelik makine sunuluyor. 75, 110 ve 130 beygir olmak üzere üç farklı güç versiyonuyla sunulan bu motorda altı ileri manuel ve sekiz ileri otomatik şanzıman seçenekleri yer alacak. Cenevre’de sahne alacak olan Peugeot Rifter, sınıfının en iddialı modellerinden birisi olmaya aday.

Paylaş