PlayStation 4’ün çıkışından bu yana beklenen Driveclub sonunda bizlerle buluştu. Yarış oyunu anlamında oldukça kısır bir durumda bulunan konsol, türün sevenlerini Driveclub ile mutlu etmeyi amaçlıyor. Ancak sonuç pek istedikleri gibi olmayabilir Yarış oyunu anlamında çok geniş bir seçenek yelpazesine sahip olan PS3’ün ardından yeni nesil kardeşi aynı ayrıcalığı yaşama şansına sahip olamadı. Çıkışının üzerinden bir sene geçmiş olmasına rağmen sadece Need For Speed: Rivals ismini kataloğuna ekleyebilen konsol, bunun da multi-platform bir oyun olması sebebiyle çok sevindirici sonuçlar elde edememişti. Aslında Driveclub, konsolun çıkışıyla beraber hazır olacaktı ancak yaşanan ertelemeler sonrası kendisini ancak şu an piyasada bulabildi. Bu denli uzun süren bir erteleme sonrası beklentimiz çok daha kusursuz ve dolu içeriğe sahip bir oyunla karşılaşmaktı ancak maalesef öyle olmadı. Driveclub, amaçladığı sosyal anlamda yetenekli oyun deneyimini iyi kötü sağlayabiliyor olsa da pek çok muadilinde bulunan hiçbir özelliğe sahip olmamasıyla yetersiz bir görüntü çizerek yolunu gözleyenleri üzmüş oluyor. Driveclub ► GİRİŞ ► TECRÜBE EKSİKLİĞİ ► BU BİZE YETMEZ Kİ! ► EKİBİNİZİ OLUŞTURUN ► TEKNİK SORUNLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA TECRÜBE EKSİKLİĞİ Bir yarış oyunundan beklentimiz öyle çok da ulaşılması zor şeyler değil aslında. Elbette birincil önemli unsur olarak gerçekçi ve keyifli bir sürüş dinamiği olması gerekiyor. Araçların sürüş hissiyatı, virajlarda verdiği tepkiler gibi konular tüm yarış oyunlarında ilk baktığımız ögeler oluyor. Bunun yanında da iyi bir yarış oyununun sayısal ve çeşitlilik anlamında yeterli düzeyde araç ve pist barındırması gerekiyor. Son olarak da hem çevrim içi hem de çevrim dışı olmak üzere kısa sürede sıkılmamızı engelleyecek kadar farklı oyun modunu bulundurması başarıya giden yolu açacaktır. Bu kriterleri baz alarak Driveclub’ı değerlendirdiğimizde sınıfta kalmış bir oyun olduğunu görüyoruz. Tabii bu her anlamda başarısız bir oyun olduğu anlamına gelmiyor. Bu nedenle tek tek tüm konulara değinmeye çalışalım. İlk olarak Driveclub’ın Gran Turismo tarzı bir simülasyon oyunu olmadığını belirtmemiz gerekiyor. Burnout gibi saf ve sulu bir aksiyon da olmadığından daha ziyade Need for Speed tadında olduğunu söylememiz yanlış olmayacaktır. Yapımcı firma Evolution Studios’un hazırladığı bir önceki yarış oyunu serisinin MotorStorm olduğu düşünülünce bu tercih biraz ilginç oluyor aslında. Çünkü MotorStorm gerçeklikten uzak, katıksız eğlenceyi destekleyen çılgın bir yarış oyunuydu. Özellikle oyunda bulunan pistler mantık sınırlarını zorlayacak seviyedeydi. Bu nedenle firmanın Need for Speed ayarında bir oyuna geçiş yapmış olması, tecrübeli oldukları alandan sapmış olduklarını düşündürüyor bize. Mevcut eksikliklerin de bu tecrübesizlikten kaynaklandığını tahmin ediyoruz. Simülasyon-Arcade karışımı oyunların yapısına göre sürüş dinamikleri fazlasıyla ortalama düzeyde kalmış. Tabii ki bu yorumu sürüş tecrübelerimize değil oyun tecrübelerimize dayanarak yapıyoruz. “Pagani Huayra’nın sürüş hissiyatı gerçeğe oldukça yakın olmuş” dersek eminiz ki hepiniz bize gülersiniz. Oyundaki pek çok aracın sürücü koltuğuna ancak ya oyunlarda ya da rüyalarımızda oturabiliriz zira. Ancak uzun yıllardır bu tarz oyunlar oynadığımız düşünülürse, nasıl bir sürüş hissiyatı olması gerektiğini az çok tahmin ettiğimizi söyleyebiliriz. Driveclub’ın sürüş mekaniklerinde bir kusur yok aslında ancak övülmeyi gerektiren bir yanı da yok. Son derece sade ve hata yapmaktan kaçınan bir yapısı var. Ancak sürüşe etki eden bazı yan özelliklerde sorun var. Oyunda ilerlemeniz için kazanmanız gereken tecrübe puanlarını yarış içindeki her bir eyleminize göre elde ediyorsunuz. Önünüzdeki bir aracı geçtiğinizde, virajı doğru aldığınızda ya da güzel bir kaydırma yaptığınızda artı puan alırken, pist dışına çıktığınızda veya başka bir araca çarptığınızda eksi puan alıyorsunuz. Kazanılan puanların yarış sonucuna göre değil de yarış içindeki her bir eyleme göre değerlendirilmesi oldukça keyifli bir tercih olmuş. Ancak bu sistem sadece bizi etkiliyor, yapay zeka araçlar bu cezalardan nasibini almıyor. Hatta arkadan gelen araç bize çarptığında onun eksi puanını da bize yazıyor oyun. Sıfırcı hocalar gibi adeta… Driveclub ► GİRİŞ ► TECRÜBE EKSİKLİĞİ ► BU BİZE YETMEZ Kİ! ► EKİBİNİZİ OLUŞTURUN ► TEKNİK SORUNLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA BU BİZE YETMEZ Kİ! Lakin oyunun bizleri üzdüğü asıl nokta pistin üzerinde değil içerik kısmında karşımıza çıkıyor. Bir yarış oyununun içerik kalitesini belirleyen en önemli unsur olan araç ve pist sayısında ciddi anlamda bir yetersizlik göze çarpıyor çünkü. Driveclub’ın kataloğunda toplamda 50 farklı araç bulunuyor. Bu sayının ne derece yetersiz olduğunun anlaşılması için, aynı dönemde Xbox One için özel olarak çıkış yapan Forza Horizon 2’de 210 araç olduğunu söylememiz yeterli olacaktır sanıyoruz ki. Elbette her oyun bir diğerinin sahip olduğu içeriğin aynısına sahip olmak zorunda değil fakat 50 araç, hangi açıdan bakarsanız bakın ciddi anlamda az bir sayıya tekabül ediyor. Diğer taraftan pistlere geldiğimizde de benzer bir durum söz konusu. 5 farklı ülkeden 25 farklı pist bulunuyor oyunda. Bu pistlerin farklı versiyonları kullanılarak toplamda 55 piste ulaşılmış ancak bu basit bir aldatmaca tabii ki. Aynı şekilde bu sayının da Driveclub büyüklüğünde bir oyun için yetersiz kaldığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu durumun sebebi ne yazık ki son yılların en can sıkıcı unsuru olan eklenti paketleri gibi görünüyor. Çünkü daha şimdiden ekstra ücret karşılığı satılacak yeni araç ve pistler duyurulmuş durumda. Orijinal içerikten kesip ayrıca satma fikrini kesinlikle onaylamadığımızı belirtelim. Driveclub ► GİRİŞ ► TECRÜBE EKSİKLİĞİ ► BU BİZE YETMEZ Kİ! ► EKİBİNİZİ OLUŞTURUN ► TEKNİK SORUNLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA EKİBİNİZİ OLUŞTURUN Çevrim içi ve çevrim dışı oyun modlarındaki çeşitlilik kısmına geldiğimizde de bir eksiklik olduğu kendini hissettiriyor. Oyunda yarış türü olarak normal, zamana karşı ve drift olmak üzere üç farklı tür bulunuyor. Hem tek başınıza hem de arkadaşlarınızla oynayacağınız yarışlarda sadece bu seçeneklere sahipsiniz ki eminiz kimseye yeterli gelmeyecektir bunlar. Bunun dışında oyunda keyifli bir kariyer modunun da olmadığını söyleyelim. Sadece sırayla farklı yarışlara girip çıktığınız bir bölüm var ancak ruh anlamında çok boş hissettiriyor. Oyunun en güçlü olduğu kısım ise ekip oluşturma ve kapışma alanında karşımıza çıkıyor. İncelememiz için ofise gelen oyun diskini açtığımızda bu ekip kurma mantığına ne denli önem verdiklerini daha net anladık. Paketin içinden bizimle beraber iki farklı kişinin daha oynayabilmesi için üç disk birden çıktı. Bu da Driveclub’ın tek başınıza değil, arkadaşlarınızla beraber oynamanız için tasarlanmış bir oyun olduğunu ortaya koyuyor. Başka oyunculara meydan okuma, ekip olarak yarışma ve birlikte puan kazanarak ilerleme sistemleri son derece başarılı olarak hazırlanmış ve oyunun en keyifli kısmını da bunlar oluşturuyor. Driveclub ► GİRİŞ ► TECRÜBE EKSİKLİĞİ ► BU BİZE YETMEZ Kİ! ► EKİBİNİZİ OLUŞTURUN ► TEKNİK SORUNLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA TEKNİK SORUNLAR Tabii bu özellikleri deneme şansına sahip olabilirseniz. Çünkü Driveclub’ın online özellikleri çıkışından bu yana tökezliyor ve sunucu problemleri oldukça can sıkmış durumda. Bu sorunlar getirilen güncelleme sonrası bir nebze azalmış olsa, hala stabil hale geldiğini söylemek güç. Ancak yakın zamanda bu sorunlar tamamen giderilecektir ve online olarak keyifli zaman geçirebileceğiniz bir oyun haline gelecektir Driveclub. Fakat genel olarak tek başınıza oynuyorsanız, sizin için uygun oyunun bu olduğunu söylememiz mümkün değil. Driveclub ► GİRİŞ ► TECRÜBE EKSİKLİĞİ ► BU BİZE YETMEZ Kİ! ► EKİBİNİZİ OLUŞTURUN ► TEKNİK SORUNLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA Oyunda gece ve gündüz döngüsü bulunuyor. Görsel anlamda konuşmamız gerekirse gece yarışlarının çok daha keyifli olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Araçların aldığı hasarı görmek isteyen oyuncular aradıklarını “bir nebze” bulacaktır. Ancak oyunda motorun dağılması, tamponun uçması gibi şeyler yok. Tanıtım videolarında gördüğümüz yağmur ve kar seçenekleri şu an için oyunda yer almıyor. Bunların bir güncelleme ile birlikte daha sonra ekleneceği açıklandı. Oyunda yer alan araç sayısı yetersiz olabilir ancak tasarım anlamında başarılı olduklarını söyleyebiliriz en azından. Detaylara verilen özen yüz güldürecek cinsten. Driveclub ► GİRİŞ ► TECRÜBE EKSİKLİĞİ ► BU BİZE YETMEZ Kİ! ► EKİBİNİZİ OLUŞTURUN ► TEKNİK SORUNLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -8PUAN- GRAFİK -8PUAN- EĞLENCE -6PUAN- SES – MÜZİK -7PUAN- 7,2 YAPIMCI - DAĞITICI • EVOLUTION STUDIOS • SONY PLATFORM • PS4 FİYAT 189TL Driveclub ► GİRİŞ ► TECRÜBE EKSİKLİĞİ ► BU BİZE YETMEZ Kİ! ► EKİBİNİZİ OLUŞTURUN ► TEKNİK SORUNLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA