Ducati, elektrikli motosiklet özelinde son kullanıcıya yönelik çözüm sunmuyor olması kapsamında batarya teknolojilerini suçladı.
Otomobil firmaları gibi motosiklet firmaları da geleceğin elektrikte olduğunu görüyor ve bu konuda çalışmalar yapıyor. Bu firmalarda birisi alanın önemli isimlerinden Ducati ancak firma halen son kullanıcıya ya da genel kullanıma odaklanmıyor. Peki neden? Bu konuda konuşan Ducati Kuzey Amerika CEO’su Jason Chinnock, markanın tüketiciye yönelik bir elektrikli motosiklet satışa sunmasının “birkaç yıl alacağını” çünkü “batarya teknolojisinin halen yeterince gelişmediğini” söylüyor. Daha önce emisyonları azaltmada elektrikli araçlara geçmekten çok sentetik yakıtların daha iyi bir alternatif olduğunu söyleyen firma, “batarya teknolojisi halen yeterince gelişmedi” açıklamasında çok doğru bulunmuyor. Çünkü şu an çok sayıda elektrikli motosiklet yollarda yer alıyor ve bu modeller yüksek performans ile yüksek menzili bir araya getiriyor. Ducati daha çok kendi hitap ettiği hedef kitlenin henüz elektrikli bir motosiklet istemeyeceğini düşünüyor (Bunda gelen olarak haklı) ancak bunu açık olarak söylemek istemiyor gibi görünüyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ducati tarafından bu açıklamalar geliyor ancak firma uzun zamandır tamamen elektrikli bir yarış motosikleti üzerinde çalışma yapıyor. Şirket spesifik olarak yarış pistlerine özel ilk elektrikli motosiklet modeliyle FIM MotoE serisinin ana sağlayıcısı olmaya hazırlanıyor. 2023 bitmeden bağlayacak seride Energica’nın yerini alacak firma, merak uyandıran yarış serisinde kullanılacak modeli geçtiğimiz yıl Misano’daki test sürüşünde görücüye çıkarmıştı (Görseli üstte). Daha sonra ise motosiklet için “V12L” olarak geçen prototip hakkında yeni teknik bilgiler paylaşılmıştı. Buna göre yarış odaklı motosikletin en önemli yanı olan pil paketinde 1.152 adet silindir yapılı 21700 hücresi yer alıyor. 800V ile çalışan 18 kWh’lık sistem, tam 110 kg ağırlığa sahip.
Bu şekli ve konumu aerodinamik açıdan özel tasarlanan pil paketi nedeniyle toplam ağırlığı 225 kg olarak açıklanan ve içten yanmalı yarış motosikletlerine oranla çok daha ağır bir seçenek olan V12L, pil paketiyle beraber sıvı soğutma ile serin tutulan elektrik motoruyla şu an 110 kW (148 beygir) güç ve 140 Nm kadar tork getiriyor. Maksimum hızı şimdilik 275 km/s seviyesinde olan model, Ohlins imzalı süspansiyon sistemleri üzerine kuruluyor ve durdurma konusunda Brembo imzalı frenler kullanıyor. Çok sayıda elektronik sürüş yardım moduna ve özelleştirmeye (Güç, fren vb.) sahip olan Ducati V12L, vites değişimi gerektirmediğinden gidonundan opsiyonel bir arka fren kolu ile donatılabiliyor.