Ducati elektrikli yarış motosikleti için yapılan bir paylaşım üzerinden önemli bilgiler elde edildi. İddialı seçenek pistlere çıkmayı bekliyor.
Otomobil firmaları gibi motosiklet firmaları da geleceğin elektrikte olduğunu görüyor ve bu konuda çalışmalar yapıyor. Bunlardan birisi olan Ducati, yarış pistlerine özel ilk elektrikli motosiklet modeliyle FIM MotoE serisinin ana sağlayıcısı olacak. Bu 2023 itibarıyla bağlayacak seride Energica’nın yerini alacak firma, merak uyandıran yarış serisinde kullanılacak modeli geçtiğimiz dönemde Misano’daki test sürüşünde görücüye çıkarmıştı. Şimdi ise motosiklet için “V12L” olarak geçen prototip hakkında yeni teknik bilgiler geldi. Buna göre yarış odaklı motosikletin en önemli yanı olan pil paketinde 1.152 adet silindir yapılı 21700 hücresi yer alıyor. 800V ile çalışan 18 kWh’lık sistem, tam 110 kg ağırlığa sahip.
Bu şekli ve konumu aerodinamik açıdan özel tasarlanan pil paketi nedeniyle toplam ağırlığı 225 kg olarak açıklanan ve içten yanmalı yarış motosikletlerine oranla çok daha ağır bir seçenek olan V12L, pil paketiyle beraber sıvı soğutma ile serin tutulan elektrik motoruyla şu an 110 kW (148 beygir) güç ve 140 Nm kadar tork getiriyor. Maksimum hızı şimdilik 275 km/s seviyesinde olan model, Ohlins imzalı süspansiyon sistemleri üzerine kuruluyor ve durdurma konusunda Brembo imzalı frenler kullanıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Çok sayıda elektronik sürüş yardım moduna ve özelleştirmeye (Güç, fren vb.) sahip olan Ducati V12L, vites değişimi gerektirmediğinden gidonundan opsiyonel bir arka fren kolu ile donatılabiliyor. Modelin görebileceğiniz üzere tasarımsal olarak normal bir yarış motosikletinden çok da farklı bir yanı bulunmuyor.
İçten yanmalı motor olmadığı için egzoz sistemi de olmayan motosiklet, Ducati’nin yollara uygun yapılı gelecek elektrikli motosiklet modelleri için de önemli bir geliştirme platformu konumunda bulunuyor.