Motosiklet dünyasında efsane isimlerden Ducati, yarış odaklı ilk elektrikli motosiklet modeliyle gündemde yer alıyor. İşte öne çıkanlar;
Otomobil firmaları gibi motosiklet firmaları da geleceğin elektrikte olduğunu görüyor ve bu konuda çalışmalar yapıyor. Bunlardan birisi olan Ducati, ilk yarış pistlerine özel elektrikli motosiklet modeliyle FIM MotoE serisinin ana sağlayıcısı olacak. Bu seride Energica’nın yerini 2023 yılında alacak firma, seride kullanılacak modeli Misano’daki test sürüşünde görücüye çıkardı.
Modelin beklendiği üzere tasarımsal olarak normal bir yarış motosikletinden çok da farklı bir yanı bulunmuyor. İçten yanmalı motor olmadığı için egzoz sistemi olmayan model, şimdilik prototip aşamasında ve Ducati V21L olarak geçiyor.
Karbon fiber ağırlıklı bir gövde üzerine kurulan model için henüz resmi bir performans değeri verilmiyor. Ancak Energica’nın çözümleri üzerinden en az 270 km/s hıza çıkabilen ve 120 kW (160 beygir) güç sunan bir model bizi bekliyor. 262 kg’lık ağırlık beklentisinin olduğu motosikletin, en az 20 kWh pil paketi taşıması bekleniyor.
Ducati’nin bu modeli temel alan, yollara uygun yarış tipi elektrikli motosiklet modelleri de hazırlaması bekleniyor. Ancak henüz bu konuda net açıklamalar yer almıyor.
Kawasaki, çok uzun zamandır bir elektrikli motosiklet geliştiriyor. 2019 Milan Motorcycle Show kapsamında yapılan resmî açıklamada Ninja 650 gövdesi üzerine kurulan bir elektrikli modelin 10 kW / 13 beygir (Maksimum 20 kW / 27 beygir) güç üreteceği aktarılmış, menzilin ise 100 km olacağı söylenmişti.
Bu değerler fanları çok memnun etmemiş, ondan sonra da Kawasaki’nin elektriklisi çok fazla gündeme gelmemişti. Firmayı bu konuda en son EICMA Milan Motorcycle Show kapsamında bir elektrikli model duyuracak haberi gündeme getirmişti. Ancak maalesef bu da gerçek olmadı.
Ancak EICMA Milan Motorcycle Show kapsamında önemli bir açıklama geldi. Kawasaki’nin CEO’su, 2022’de üç farklı elektrikli motosiklet modelinin satışa sunulacağını açıkladı. Hatta CEO burada “minimum üç motosiklet” ibaresini kullandı. Yani karşımıza daha fazla sayıda model de çıkabilir.
Kawasaki, hatırlarsınız geçtiğimiz aylarda gelişmiş ülkelerde 2035 itibarıyla sadece elektrikli motosiklet satışı yapacağını da açıklamıştı.
Kawasaki hatta bir hibrit motosiklet de geliştiriyor: