İlk kez EICMA 2017’de sahne alan Ducati Panigale V4, marka için uzun bir aradan sonra yaşanan yen heyecan niteliğini taşıyor.
Motosiklet dünyasının performans odaklı oyuncularından olan Ducati, Milano’daki fuarla birlikte tarihine önemli bir geri dönüş yapıyor. İlk kez 70‘li yılların başında üretilen platformla motorlarında V-twin devrini başlatan marka bu yapıyı 1299 Panigale‘den Scrambler 400‘e kadar sokaklarda sunduğu modellerde yer verdi. Ducati tarihindeki tek dört silindirli motorsa 989cc V4 kombinasyonuyla Desmosedici MotoGP’de görme şansına eriştik. İki yıl gibi kısa bir süre asfalt üzerinde kalan bu model, motosiklet tutkunlarının koleksiyonlarına katmak istediği parçalardan birisi haline dönüştü. 2018 ile birlikteyse Ducati yepyeni bir alana giriş yaparak tarihinde ilk kez seri üretim dört silindirli bir motosiklet üretiyor. Üstelik 70’li yılların ikonik yapısını tüm detaylarına varana kadar koruyarak. Güç mü? Sadece 214 beygir kadar…
Evet, racing sınıfındaki modellere ilgi duyan herkesi bir kenara bırakın motosikletle uzaktan yakından alakası olmayanların bile dikkatini çekecek olan Panigale V4 tüm güzelliğiyle karşımızda. 90 derecelik açıyla gövdeye entegre edilmiş motorun kullanıldığı model V4, V4S, V4 Speciale olmak üzere üç farklı versiyonla kullanıcılarla buluşuyor. 13.000 devirde 214 beygir güç ve 10.000 devirde 125 Nm tork üreten bu motor, 1299 Panigale’den dokuz beygir daha güçlü seviyede. Motorun çevirebildiği maksimum devrinse 14.000 olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. Fantastik değil mi? Motorla ilgili söylenmesi gereken son parçaysa ateşleme kısmında. Twin Pulse teknolojisinin kullanıldığı silindirler, ateşleme sırasında ikili olarak hareket ediyor. Panigale V4’ün gövde detaylarına bakıldığındaysa monokok yapının kullanımına devam edildiğini görüyoruz. Tüm komponentleriyle ağırlık değeri 197,7 kilogram olarak paylaşılan model 1299 Panigale’den 7 kilo daha ağır.
VİDEO
https://youtu.be/yXB4eXXD0wI