Analist şirketi Strategy Analytics, tamamen kablosuz kulaklık pazarıyla ilgili bir araştırma paylaştı. Şirketin paylaştığı bilgiye göre dünya genelinde en çok satan model AirPods.
Strategy Analytics’in Yardımcı Direktörü Ville-Petteri Ukonaho, Apple ve Samsung gibi şirketlerin artık yeni cep telefonlarıyla birlikte kutuya kablolu kulaklık eklemediğini belirtiyor ve kullanıcıların bu sebeple kablosuz kulaklıklara yöneldiklerini ifade ediyor.
Strategy Analytics Direktörü Ken Hyers, tamamen kablosuz kulaklıkların Bluetooth kulaklık segmentinde satış hacimlerini artırdığını dile getiriyor. Yılın ilk yarısında panedemi sebebiyle talepler yavaşlasa da yılın ikinci yarısında satışların arttığı belirtiliyor. Hyers, dünya genelinde en çok satan tamamen kablosuz kulaklığın Apple imzalı kulaklık olduğunu aktardı. Apple kablosuz kulaklık pazarında dünya genelinde birinci sırada yer alsada Samsung, Xiaomi ve Huawei gibi şirketler de pazarda önemli bir yere sahip. 2021 yılında bu şirketlerin kulaklık satışlarını daha da artırması bekleniyor.
AirPods 3 ve AirPods 2 modellerinin yolda olduğu konuşuluyor. Yeni bir çiple gelmesini beklediğimiz üçüncü nesil modelin selefine kıyasla daha uzun bir pil ömrü sunması bekleniyor. Kulaklığın bu yılın mart ayında satışa sunulacağı iddia ediliyor. Bir önceki modelde olduğu gibi aktif gürültü engelleme özelliğiyle gelecek modelin kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunacağı dile getiriliyor. Bu modelin de 2021 yılının ilk çeyreğinde tanıtılması bekleniyor.