Brand Finance tarafından hazırlanan rapor ile dünyanın en değerli markaları açıklandı. Liderlik koltuğunda Amazon oturuyor.
Brand Finance tarafından 2023 için paylaşılan dünyanın en değerli markaları listesinin ilk sırasında alışveriş devi Amazon (299,3 milyar dolar) yer aldı. İkinci sırada teknoloji devi Apple (297,5 milyar dolar), üçüncü sırada internet devi Google (281,4 milyar dolar), dördüncü sırada yazılım devi Microsoft (191,6 milyar dolar), beşinci sırada ise büyük alışveriş zinciri Walmart (113,8 milyar dolar) bulunuyor. Listenin devamında sırasıyla 99 milyar dolar ile Samsung, 69 milyar dolar ile ICBC, 67 milyar dolar ile Verizon, 66 milyar dolar ile Tesla, 65 milyar dolar ile TikTok ve 62 milyar dolar ile T-Mobile gibi firmalar yer alıyor.
İlk 25 içerisinde 59 milyar dolar ile Facebook 14. sırada, 49 milyar dolar ile Disney 23. sırada, 52 milyar dolar ile Toyota 19. sırada, 53 milyar dolar ile Starbucks 18. sırada, 58 milyar dolar ile Mercedes-Benz 16. sırada, 48 milyar dolar ile Allianz 24. sırada, 48 milyar dolar ile Shell 25. sırada, 49 milyar dolar ile AT&T 22. sırada karşımıza çıkıyor. Dünyanın en değerli markaları listesinin en üst sırasında ağırlıklı olarak ABD ve Çin merkezli şirketler bulunuyor.
Bu rapor hakkında bazı bilgiler veren Brand Finance, Amazon 51 milyar ABD doları değer kaybetmesine rağmen dünyanın en değerli markası olmayı başardı dedi. Apple içinse 57,6 milyar ABD doları kaybederek zirvedeki yerini kaybetti açıklaması yapıldı. Tesla ve BYD için elektrikli araçlara yönelik talep arttıkça dünyanın en hızlı büyüyen markaları oldular denildi. Firmaya göre 2023 listesinde toplam 48 teknoloji markası yer aldı.