Pazar payları ve marka değerleri dikkate alınarak hazırlanan dünyanın en değerli otomobil üreticileri listesinde kritik bir değişim yaşandı.
Otomobil üreticileri özellikle son yıllarda hisse değerli bakımından büyük bir rekabet içerisinde. Doksanlı yıllardan farklı olarak üreticilerin marka değerleri arasında büyük bir uçurum yok. Rekabetin en büyük sebeplerinden birini de bu durum oluşturuyor. Yeni otomobil markaları pazara hızlı girişler yaparak değerlerini çok hızlı arttırabiliyor. Örneği çoğu insan tarafından sadece son 10 yıldır bilinen bir marka olan Tesla, kökleri 100 yılı aşmış bir üretici olan Mercedes-Benz’i bünyesinde barındıran Daimler’i geçerek adını dünyanın en değerli otomobil üreticileri listesinde 3. sıraya yazdırdı. Tesla’nın son zamanlarda yaptığı yatırım ve fabrika açıklamaları, Cyberktruck ön tanıtımı gibi konular markanın değerini oldukça arttırdı. Öyle ki Tesla değerini 63.07 milyar doların üzerine çıkarak önemli bir başarıya da imza attı.
Listenin en başında uzun zamandır yerini koruyan Japon üretici Toyota bulunuyor. İkinci sırayı ise Volkswagen almış durumda. 4. sırada Daimler, 5. sırada ise General Motors bulunuyor. Artış oranlarına baktığımızda gelecek yıllarda Tesla’nın 2. sırayı kapmak için çabalayacağını söylemek yanlış olmaz. Ancak Volkswagen de özellikle son 2 yıldır gelecek planlarını hızlandırmış durumda. Emisyon skandalının izlerini yeni yeni silen marka elektrikli ve otonom araç teknolojilerine yatırımları yoğunlaştırdı. Şimdilik, gelecek yıllarda listenin nasıl sıralanacağı büyük bir merak konusu olmaya devam edecek.
Tesla Cybertruck resmi tanıtımı