İlk kez 2011 yılında konsept olarak tanıtılan ve sonrasında sınırlı adetlerle üretilen Volkswagen XL1, önümüzdeki ay yeni sahibine kavuşacak.
Volkswagen tarihinin en sıradışı modellerinden birisi olan XL1, ilk kez tanıtımının gerçekleştirildiği 2011 yılında büyük ilgi çekti. O dönem dünyanın en verimli otomobili olarak tanımlanan model, henüz elektrik modasının yaygınlaşmadığı günlerde hibrit motor teknolojisiyle donatılmasından ötürü ayrı bir noktada konumlandırılıyor. Tanıtımının üzerinden geçen 2 yıllık zaman diliminin ardından 2013 yılında sınırlı üretim adetleriyle banda taşınanan XL1, koleksiyonerler için de bir arzu nesnesi haline gelmişti. Gövde içerisinde yer alan lastik tasarımıyla bizleri geçmiş dönem Amerika otomobillerini anımsatan bu ilginç otomobilin sadece 200 adedi banttan indirildi. İşte o örneklerden fazlasıylasıyla az kullanılmış bir tanesi, yeni sahibiyle buluşmak için satışa sunulmaya hazırlanıyor.
XL1’in tasarımı kadar teknik detayları üzerinde de o kadar çalışılmışlık var ki, bunları sizinle eksiksiz şekilde paylaşmadan geçmek istemiyoruz. İlk olarak aracın bu özel yapısının ağırlık konusunda ne gibi bir değerle bir araya getirildiğine baktığımızda, sadece 795 kilogramlık bir değer çıkıyor karşımıza. İçerisinde içten yanmalı ve elektrik motoru kombinasyonu bulunan bir otomobil için gerçekten etkileyici bir rakam. Volkswagen tarafından paylaşılan verilere göre bu ağırlık dağılımı; 227 kilogram motor, 153 kilogram şanzıman, 80 kilogram koltuklar dahil araç içi malzemeler ve 105 kilogram elektrik sistemleri üzerine şekilleniyor. Otomobilin yüzde 23,2 ikilik kısmı olan 184 kilogramlık bölümüyse çelik ve demir alaşımdan yapılmış durumda. Magnezyum jant seti, seramik fren diskleri, alüminyum süspansiyon ve direksiyon sistemi gibi parçalar da bu ağırlık değerinin elde edilmesindeki önemli rolü paylaşıyor.