Kısa süre önce X-Macera adıyla başlatılan Türkiye rotası, Mercedes X-Class için belki de bu zamana kadar görmediği zorluklarla yüzleşme anlamına geliyor.
Aralık 2017’de Türkiye pazarında satışa sunulduğunda yoğun bir ilgiyle karşılanan, yaklaşık 1 yıllık sürede toplam 1.300 adedi aşkın satışa ulaşan X-Class, şu sıralar Türkiye’de zorlu bir sınav vermekle meşgul. Mercedes-Benz’in ilk Pick-Up modeli X-ClassMercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar’ın “X-Macera” adıyla geçtiğimiz ekim ayında paylaştığı macera rotası, dünyanın ilk premium pickup modeli için zorlu bir sınavın çanları niteliğindeydi. Bu rota içerisinde dünyanın en tehlikeli yolu olarak nitelendirilen D-915‘in de olması, şartlarla ilgili soru işaretlerine net bir cevap olacak gibi görünüyor.
X-Macera projesi kapsamında, gazeteci Okan Altan’ın direksiyonuna geçtiği Mercedes-Benz X-Class, Gürcistan ormanlarına açılan Türkgözü sınır kapısından başlayan rotasının ilk bölümünü Datça’daki Knidos’ta tamamladı. Türkiye’nin en Kuzey-Batısı’ndan Güney-Doğusu’nu kapsayan yaklaşık 3.500 kilometrelik bu rotanın tamamlanma süresiyse 15 gün olarak kayıtlara geçmiş durumda. Rota kapsamında Şavşat Karagöl, Artvin Hatila, Borçka Klaskur, Kaçkar Dağı, Ovit Karadeniz, Derebaşı Virajları, Karanlık Kanyon, Kapadokya, Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası, Beyşehir Eğirdir ve Batı Toroslar üzerinden ilerlendi. Ardından, Türkiye’nin en Güney-Batı noktalarından sayılan Datça’daki Knidos’a ulaşıldı. Rotada dünyanın en tehlikeli üç yolundan biri olarak anılan D-915’ten de geçildi.
Mercedes X-Class çarpılma testi