Uçaklar için verimlilik çok önemli ve bu konuda en iyi seçeneklerden birisi Otto Aviation tarafından geliştirilen yolcu uçağı Celera 500L.
Otto Aviation imzalı prototip yolcu uçağı Celera 500L, görebileceğiniz üzere normal yolcu uçaklarına kesinlikle benzemiyor. 19 kişiyi taşıyabilecek kadar büyütülebileceği aktarılan hava aracı, ilk bakışta ufak bir zeplini andırıyor. Bu tasarım sayesinde sürtünmeyi yüzde 59 oranında azalttıklarını belirten firma, böylelikle geleneksel tasarımlara oranla daha yüksek verim getiriyor ve bunun etkisiyle aynı yakıt miktarı ile daha uzun mesafeler uçabiliyor. Uzun süredir geliştirme aşamasında olan uçak, şimdi yeniden gündemde çünkü Otto Aviation ile ZeroAvia arasında bir ortaklık kuruldu. Bu ortaklık kapsamında Celera 500L’nin bir hidrojen temeline oturtulması hedefleniyor.
Hidrojen yakıt hücreleri ile donatılacak sürümüyle elektrikli temelde oldukça çevreci hale gelecek yolcu uçağıyla, herhangi bir emisyon oluşturmadan “ilk aşamada” 1.852 km kadar menzil elde edilmesi hedefleniyor. Elbette daha sonrası için daha yüksek menzil planları da bulunuyor. Bu versiyon için büyük bir çalışma içerisine gireceklerini aktaran Otto Aviation ile ZeroAvia, sürpriz olmayacağı üzere kısa vadeli planlar yapmıyor. Yeni altyapının gerçeğe dönüşmesi için önümüzde uzun yıllar yer alıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Otto Aviation Celera 500L, mevcut içten yanmalı motora sahip versiyonu ile 550 beygir güce erişim sağlıyor ve bununla 740 km/s hıza çıkabilecek bir potansiyel ortaya koyuyor. 6 yolcu ile 8.334 km yol yapabileceği aktarılan hava aracı, yüksek verime özel hazırlanan gövdesiyle arkadaki motorunu kapatarak sadece süzülerek (Bir planör gibi) tam 200 km yol alabiliyor. Tüm bunlar bir araya geldiği zaman Celera 500L’nin jet uçaklardan 5 ila 7 kat arasında daha ucuza uçurabileceği belirtiliyor.
Dünyanın en verimli yolcu uçağı yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici Porsche Müzesi içinde drone ile bir tur atın