Dünyanın güneş enerjisiyle çalışan ilk arazi aracı: Stella Terra
Dünyanın güneş enerjisiyle çalışan ilk arazi aracı Stella Terra, Sahra çölüne çıkarıldı. Araç ile denemeler kapsamında toplam 1.000 km yol yapıldı.
Taşıdığı solar paneller temelinde dünyanın güneş enerjisiyle çalışan ilk arazi aracı olarak öne çıkarılan Stella Terra, yasal olarak yola çıkmaya uygun prototip versiyonuyla Fas ve Sahra merkezli bir test macerasına alındı. Bu testler kapsamında Sahra çölüne dahi çıkıldı, herhangi bir şarj istasyonunun olmadığı konumlarda sadece güneş enerjisi desteğiyle 1.000 km gibi gerçekten çok iyi bir sürüş menziline ulaşıldı. Tasarımı mevcut formunda çok iyi olmayan bu aracın arkasında Hollanda’daki Eindhoven Teknoloji Üniversitesi öğrencileri yer alıyor. Menzili yanında yüksek sıcaklığa dayanıklılığı da test beklentilerini geride bırakan model, maksimumda 145 km/s hıza çıkabiliyor ve sadece 1.200 kg ağırlığında olduğu açıklanıyor. Yapılan açıklamaya göre ekip bu test sürüşünden önce aracın 630 km gidebileceğini hesaplıyormuş. Ancak denemeler sonrasında aracın güneşli günlerde ve normal yolda 710 km, arazide ise 550 km menzile sahip olduğu ortaya çıkmış. Daha az güneşli günlerde ise aracın yaklaşık 670 km sürüş menziline (Normal yolda) sahip olduğu açıklanıyor. Bu araç bir geliştirme projesi olarak görülüyor, Solar Team Eindhoven’ın takım yöneticisi Wisse Bos araç hakkında, “Stella Terra’nın Land Rover ve BMW gibi otomobil üreticilerine daha sürdürülebilir bir endüstri oluşturmaları için ilham kaynağı olmasını umuyoruz” diyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Güneş panelli elektrikli otomobil denildiği zaman akla halen ilk olarak “Lightyear One” geliyor. Bu araç çok uzun süre boyunca gündemde ses getiren bir elektrikli otomobil oldu. İçerisinde Eindhoven Üniversitesi‘nden öğrencilerin de bulunduğu bir ekip tarafından geliştirilen araç, Almanya’da test edilen prototip sürümüyle 709 km menzile kadar ulaşmasıyla dikkat çekmişti. Üstünde güneş panelleri olan araç, Almanya testlerinde 60 kWh batarya üzerinden 724 km menzile çok yaklaşmıştı. Daha sonra ise aracın satışa sunulacak versiyonu Lightyear 0 adı altında resmi olarak tanıtılmıştı.
Yüksek verime odaklanan ve kuyruklu tasarım çizgisini devam ettiren araç, bir ara üretime alındı ancak bu macera sürpriz şekilde çok kısa sürdü. Şirket aracın üretimini durdurdu, elindeki gücü ve odağını daha uygun fiyatlı olacak Lightyear 2‘ye aktaracaklarını açıkladı. Bu şaşırtan bir adım oldu ancak son durum firma için daha mantıklı görünüyor. Çünkü Lightyear 0 çok pahalı bir seçenekti. Bu araçtan toplam 946 adet üretim hedeflenmiş ve her araç için tam 250 bin euro fiyat belirlenmişti.