Amazon‘un 2016 yılında duyurduğu kasasız ve kasiyersiz süpermarket projesi Amazon Go resmi olarak açıldı. Peki fiziksel çalışan olmadan nasıl alışveriş yapılıyor?
Amazon Go, herhangi bir Black Mirror bölümünde rahatlıkla görebileceğiniz kadar yenilikçi ve ilginç bir servis. Fiziksel bir markete gidip ihtiyacınız olan ürünleri alıyor ve herhangi bir insan çalışanla iletişime geçmeden marketten çıkıyorsunuz. Mağazanın mantığı oldukça basit. Arkasındaki teknoloji ise biraz karmaşık. İlk olarak alana girerken önce girişte sizi karşılayan makinelerden giriş yapıyorsunuz. Telefonunuzdan Prime hesabınızı okutarak giriş yaptığınızda market varlığınızı algılıyor. Market içinde pek çok kamera ve sensör bulunuyor. Bu sensörler ürünü raftan kaldırdığınız takdirde ürünün alındığını anlayabiliyor. Alışveriş yapıp mağazadan çıktığınızda hesabınızdan ücret kesiliyor. Sistem bu kadar basit. Peki ya hırsızlıklar?
Sistemde hata olması durumunda ödenmemiş ürünler konusunda ise şirketin içi rahat görünüyor. CNBC çalışanı Deirdre Bosa, mağazayı terk ettiğinde ödenmemiş bir ürün aldığını fark ediyor. Bunu Twitter’da paylaşan kullanıcıya ürün markası ise “Bu bizden olsun” şeklinde karşılık veriyor. Amazon’un cevabı da pek farklı olmamış. Bu tarz “yanlışlıkla” parasını ödemeden ürün alma vakalarının çok nadir olduğunu belirten şirket, kullanıcılar bunu bildirsin diye özellik dahi eklememiş sisteme. Mevcut sisteme hayli güvenen şirket kasıtlı hırsızlık olaylarına da belli ki pek ihtimal vermiyor. Amazon Go’nun tanıtım videosunu haberin devamında izleyebilirsiniz.