Netflix, son dönemde iyi gelişmeler ile gündeme gelmiyor. Firma son dönemdeki düşüş nedeniyle işten çıkarmalar da gerçekleştiriyor.
2022’nin ilk üç ayında 2021’in son üç ayına oranla 200 bin abone kaybeden ve yapılan resmî açıklamaya göre abone kaybı ikinci çeyrekte tam 2 milyon seviyesine ulaşacak olan Netflix, bu nedenle maliyetleri azaltmak istiyor. Gelirleri devasa olmasa da düşmeye başlayan şirket, geçtiğimiz ay ağırlıklı olarak ABD merkezli 150 çalışanı ile yollarını ayırdığını duyurmuştu. Küresel olarak 11 binden fazla çalışana sahip olan şirketin, işten çıkarmalara ufak ufak devam edeceği aktarılmıştı ve bu gerçek çıktı. Bugün yine ağırlıklı olarak ABD merkezli 300 kadar çalışanla daha yollar ayrıldı. Düşüş nedeniyle bazı projeleri rafa kaldırdığı bilinen firma, artık pazarda çok sayıda rakibe sahip ve bunun etkisiyle kullanıcıları kendisinde tutmaya zorlanıyor.
Netflix, son aylarda yaşanan düşüşü önlemek adına önemli planlar yapıyor. Örneğin firma yıl sonuna doğru gelecek bir “reklam destekli” normalden daha ucuz abonelik paketi düşünüyor. Hatta dün bu paket için Google ile görüşmeler yapıldığı ortaya çıktı. Bu görüşmelerin arkasında spesifik olarak reklamlar yer alıyor. En büyük gelir kaynağı reklamlar olan internet devi Google, Netflix’in reklam destekli paketinin bir numaralı reklam sağlayıcısı olabilir. İki taraf için de çok karlı olabilecek bu ortaklık, kaynaklara göre halen resmiyete kavuşmuş değil. Çünkü reklamlar konusunda Comcast/NBCUniversal ve Roku taraflarıyla da görüşme yaptığı aktarılan Netflix, sürdürülebilir gelecek için bu pakete büyük önem veriyor. Paketin fiyatı ise henüz açıklanmıyor.
Netflix, 2022’nin sonunda bir hesabın farklı evler arasında paylaşılması sisteminde de yeni bir döneme başlayacak. Şirket burada detaylandırdığımız yeni dönemde ortak hesap kullanımını azaltmak istiyor. Netflix’in abonelik kaybı arkasında resmî açıklamaya göre 100 milyondan fazla hesabın ortak kullanılması yer alıyor.