Sürekli olarak büyüyen ve kullanışlı hale gelen e-Devlet içerisine bu sefer Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirim Sistemi” dahil edildi.
Resmi ya da özel kurumlar için ihtiyaç duyulan binlerce farklı işlemi bir araya toplayan e-Devlet içerisine eklenen “Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirim Sistemi”, yapılan açıklamaya göre daha önce Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğünce mobil uygulama ve Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ndan da hizmet veriyordu. e-Devlet’e gelmesiyle kullanımı daha fazla artacak sistem hakkında Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Ali Taha Koç konuştu ve vatandaşların artık e-Devlet Kapısı üzerinden haksız fiyat artışına yönelik şikayetlerini kolay ve güvenli bir şekilde iletebileceklerini vurguladı.
Koç ayrıca bu bildirimlerin söz konusu artışları önlemek için çok önemli olduğunu da dile getirdi. “Üretici, tedarikçi ve perakende işletmelerin haksız fiyat artışını engellemek ve gerekli hallerde idari para cezası kararı aldırmak için @ekapi üzerinden şikayette bulunarak Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu tarafından incelenmesini talep edebilirsiniz.” açıklamasının da yapıldığı sisteme direkt olarak buradan ulaşabilirsiniz.