E-Ticaret ile nasıl para kazanılır?

22 Temmuz 2022 15:01

2020’de pandemi, E-Ticaret satışlarını tahminlerin ötesinde artırmış, 2 milyardan fazla insanın çevrimiçi olarak mal veya hizmet satın almasına yol açmıştı.

Ancak tüketicilere kolaylık ve seçenek avantajı sunan online alışverişin giderek yükselen bir trende dönüşmesi, işletmeler arası rekabeti de büyüttü. Bu, sürekli gelişen teknoloji ve değişen tüketici taleplerinde en son trendleri takip edemeyen ve gelirini artırmanın yollarını bulamayan bazı işletmelerin zorlanmasına yol açtı. E-Ticaret girişimlerinin başarısız olmasının nedenleri arasında sağlam bir plan olmadan yol almaya başlamaları ve verimsiz pazarlama stratejileri gösteriliyor. Oysa güçlü bir fikir, kapsamlı pazar araştırması ve rakip analizi, iyi düşünülmüş markalaşma çalışmaları ve ürün sunumu, detaylı SEO uygulamaları ve bulut tabanlı VDS gibi sunucu desteği dahil birçok bileşen E-Ticarette başarılı olmak için titizlikle sürece dahil edilmelidir.

E-Ticaretten para kazanmak isteyenlerin en çok başvurduğu iki yöntem dropshipping ve beyaz etikettir. Kendi ürünlerinizi üretme ihtiyacını ortadan kaldıran bu yöntemler malları sattığınızdan daha düşük bir fiyata tedarik etmenizi gerektirir. Burada asıl zorluk, bir çevrimiçi mağazayı yönetme, müşteri edinme ve müşterileri elde tutmak için harcanan çabadan ve maliyetlerden kaynaklanır. Bu nedenle e-ticaret girişiminizin etkili stratejilere dayanması çok önemlidir.

Dropshipping, tedarikçilerin ürünlerini kendi web sitenizde listelemek ve bir müşteri bir satın alma işlemini tamamladığında, siparişi doğrudan tedarikçiye göndermek anlamına gelir. Envanter tutmanızı gerektirmeyen bu e-ticaret modeli güçlü yönetim becerileri ister. Dropshipping’in en sevilen yanı başlangıç ​​maliyetlerinin düşük olmasıdır. Püf noktası ise zaman içinde tutarlı bir şekilde satılan ürün kategorilerinin farkında olmak ve son trendleri yakından takip etmektir.

Beyaz etiketleme, bir girişimcinin bir üreticiden veya tedarikçiden önceden hazırlanmış ürünler satın alması ve kendi markasıyla ürünü pazarlamasıdır. Başka bir şirketin zaten sattığı ürünü kendi özel etiket ve ambalajınızla satmayı içeren bu yöntem daha çok sağlık ve güzellik sektöründe yaygın olarak kullanılır.

Perakende arbitrajı en basit iş modellerinden biridir. Büyük mağazalardan satın alınan indirimli ürünleri çevrimiçi pazarlarda daha yüksek fiyata satmak olarak tanımlanabilir.

Satış ortaklığı (Affiliate marketing) bağlı kuruluş pazarlaması olarak da bilinir. Belirli bir nişte geniş kitleye hitap edenler için idealdir çünkü bir marka ürününü satarak her satıştan komisyon kazanmayı içerir.

Çevrimiçi mağazanızın kârlılığını artırmak için atabileceğiniz somut adımların başında tahmin edeceğiniz üzere web sitenizi geliştirmek gelir. İlk izlenimi, Google sıralamalarını ve erken çıkma oranlarını etkilediğinden e-ticaret sitelerinde sayfaların hızlı yüklenmesi son derece önemlidir. Site hızında asıl belirleyici web sitenizin barındığı sunucu olduğundan güçlü hosting altyapısı ile yola çıkmak, e-ticarete başlarken yapabileceğiniz en mantıklı yatırımdır.

Ayrıca sitenizde gezinmeyi ve ödeme adımlarını kolaylaştırmanız, yüksek kaliteli görsellere ve seo odaklı, etkileyici, net, benzersiz ürün açıklamalarına yer vermeniz, kapsamlı seo araçlarıyla rakip analizi yapmanız, ikna için mutlu müşterilerinizin yorumlarını ve referansları sitenizde yayınlamanız ve e-posta pazarlaması gibi düşük maliyetli taktikleri ciddiye almanız önerilmektedir.

Web sitenize blog eklemek trafiğini artırma ve daha fazla satış sağlama potansiyeline sahiptir. Çünkü blog gönderileri sektörünüzdeki çeşitli konuları ele almanıza ve müşteri sorunlarından bahsederken ürünlerinizi çözüm olarak önermenize olanak tanır. Trafik çekmek ve satışları artırmak için marka bilinirliğinize katkıda bulunan ve görünürlüğüne sahip olmanızı sağlayan sosyal medya ve Google reklamları gibi tanıtım araçları da oldukça işlevseldir.

E-ticarette ürün yelpazenizi genişletmek, satışlarınızı artırmanın etkili bir yoludur ancak herhangi bir ürün eklemek yerine satışı yüksek ürünlerinizi tamamlayacak, hedef kitlenizin bir ihtiyacını karşılayacak, belirli bir sorununa çözüm olacak ürünleri bulmanız önemlidir. Aynı ürünün farklı markalarını, varyasyonlarını satmaya başlamak da işe yarayacaktır.

Satın alma işlemini tamamlamayan ancak sitenizle etkileşime girmiş olanları müşteriye dönüştürme stratejisi olarak bilinen yeniden hedefleme, ürününüzle ilgilenen ziyaretçileri çoğunlukla kişiselleştirilmiş reklamlar yoluyla e-ticaret mağazanıza geri getirme çabasıdır. Bu reklamları özelleştirmek için bireysel davranışları analiz eden makine öğrenmesi ve yapay zekâ teknolojileri yaygın olarak kullanılmaktadır. Benzer bir taktik olan yeniden pazarlama ise SMS ve e-posta yoluyla önceki müşterilere ulaşmaya çalışarak satın almaya devam etmelerini sağlamaktır.

Çok kanallı satış da E-Ticaretin yükselen trendlerindendir. Çevrimiçi mağazanız dışında ek satış kanalları kullanmak yeni kitlelere ulaşmanızı sağlayarak daha hızlı gelir getireceğinden, sosyal medya ve Amazon gibi çevrimiçi pazarlarda da etkin olmanız önerilir.

Özetle bir e-ticaret girişimini başlatmak sandığınızdan daha kolay fakat sürdürmek daha zordur. Başlangıçta doğal olarak para kazanmak için bir miktar para harcamanız gerekse de güçlü sunucu kiralama seçeneklerine yatırım yapıp kullanıcı deneyimi ve dönüşüm oranlarını iyileştirmeye odaklanır, etkili seo stratejilerinden destek alarak kartlarınızı doğru oynarsanız gelir akışınızı artırmanız kolaylaşacaktır. Son olarak rakip siteleri ve yüksek trafiklerini gördüğünüzde geç kalmış hissiyle onlara yetişmek için hemen işinizi büyütme kararı almanın çokça yapılan bir hata olduğu unutulmamalıdır.

E-Ticaret detayları yanında bu da ilginizi çekebilir: Katlanabilir yapıda hazırlanan inanılmaz televizyon: C Seed N1

Paylaş