Eccentrica hazırladı: Lamborghini Diablo temelli göz alıcı restomod
Orijinal Lamborghini Diablo modelini temel alan, Eccentrica imzalı gerçekten göz alıcı bir “restomod” karşımızda yer alıyor.
1990 doğumlu Lamborghini Diablo, bir neslin en büyük arzuladığı süper otomobil modelleri arasında yer alıyor. Halen harika görünen ve çok sayıda otomobile ilham kaynağı olan efsane, Lamborghini koleksiyoncusu Emanuel Colombini tarafından kurulan Eccentrica şirketinin de merkezinde yer alıyor. Seçkin müşteriler için 19 farklı Diablo’yu modernize edecek firma, bugün karşımıza çalışmalarının ilk meyvesi ile bulunuyor. Tasarım firması BorromeodeSilva’nın desteğiyle hayat bulan sayfadaki özel restomod, orijinal Diablo’nun gövde formunu ve tasarım çizgilerini koruyarak ciddi bir güncelleme yapıyor. Çok sayıda karbon fiber parçanın kullandığı araç, yapılan açıklamaya göre pist odaklı GTR modelinden ilham alıyor. Araçtaki neredeyse her gövde paneli, söylendiği kadarıyla orijinalinden daha pürüzsüz, daha işlevsel veya daha hafif olması için özel olarak tasarlanmış. Orijinal araçta sadece tasarım odaklı dekoratif bir amacı bulunan ön ızgara, bu versiyonda direkt olarak hava akışını iyileştirmeye yardımcı oluyor. 3D baskı titanyum parçaların da kullanıldığı Eccentrica imzalı restomod, 19 inç boyutunda “retro” jantlar üzerinde oturuyor. İçerisinde retro ile modern çizgelerin harmanladığı araç, çok iyi duran koltuklara ve saatlerce durarak izlenebilecek bir vites bölümüne sahip.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2023 yılında karşımıza çıkarılan bir Lamborghini Diablo yüksek ihtimalle elektrikli aktarımı temel alıyordur değil mi? Sevindirici şekilde hayır. Aracın kalbinde orijinal Diablo’da da yer alan 5.7 litrelik V12 motor yer alıyor, hatta yeni valfler ve eksantrik milleri ile gücün 542 beygire (57 beygir artış), torkun ise 600 Nm seviyesine çıkarıldığı açıklanıyor. Bu haliyle 0’dan 100 km/s hıza 3,5 saniyede çıkabilen araç, maksimumda 335 km/s hıza ulaşabiliyor. 6 pistonlu Brembo fren kaliperleri ve Pirelli P Zero Trofeo R lastikler ile kontrol altında tutulan araç, elbette hiç ucuz değil. Her bir aracın yapımı 16 ila 18 ay sürecek ve donör aracın fiyatına ek olarak tam 1,2 milyon euro verilmesi gerekecek.