Kelly-Moss Road and Race imzası taşıyan proje, dünyadaki en iyi Porsche 911 ‘Safari’ modellerinden birisi olma iddiasını taşıyor.
Motor sporlarının ayrı bir boyutta yaşandığı ralli, otomobil mühendisliğinin doğa ile mücadelesine de sahne oluyor. Quattro ile Audi’nin adeta yeni çağ açtığı organizasyonda bugün hala Lancia’nın da ayrı bir izi duruyor. Stratos ile Dünya Ralli Şampiyonası’nı önden çekişli altyapıyla kazanan son isim olan Stratos, 70’lerde ise Safari Ralli’nin ikonik üyeleri arasındaydı. O organizasyonda hafızalarımızdan silinmeyen bir yüz de Porsche 911’e aitti. Kendine has tasarım ve gövde yapısı, yerden yükseltilerek arazi dinamiklerine getiririlen 911’in Safari versiyonu bugün hala ikonlar listesinde. Kelly-Moss Road and Race imzası taşıyan ve şu anda bakmakta olduğumuz proje ise, dünyadaki en iyi Porsche 911 ‘Safari’ modellerinden birisi olma iddiasını taşıyor. Mat siyah rengiyle ilk andan itibaren bizi içerisine çeken aracın kapılarını açıp içeriye baktığımızda ise ayrı bir işçilik kalitesi bizleri karşılıyor.
1984 model 911 3.2 Carrera olarak hayata yola çıkan ve Kelly-Moss Road and Race’in operasyon müdürü Andy Kilcoyne tarafından Mart 2018’de satın alınan model, markanın da şimdiye kadar yapmış olduğu en kapsamlı proje olarak lanse ediliyor. 10 aylık bir süreç boyunca her parçası değiştirilip yenilenenen araç için baştan yaratıldı desek yok da abartmış olmayız. Önemli görsel değişiklikler arasında çamurluklar, alüminyum ön tampon, 30 inçlik Black Oak LED ışık çubuğu ve 40 inç ışık çubuğu yer alıyor. Araca Safari dinamiklerini kazandıran BFGoodrich All-Terrain KO2 lastikleri de elbette bu şemada en üst noktaya yazmak gerekiyor. Aracın motor bölümünde ise 3,4 litrelik yakıt enjeksiyonlu ve özel taşlanmış eksantrik milleriyle adeta bir mücevher niteliğinde motor yatıyor. Markanın paylaştığı verilere göre bu makine 340 beygir gücü üretiyor. Aracın kokpit bölümünde ise; Recaro deri koltuklar, dijital gösterge ekranı, Momo Prototipo direksiyon simidi ve performans koltukları dikkat çekiyor.