Büyük bir merakla beklediğimiz Toyota Supra’nın dönüşü GR Gazoo Racing ile yine konsept aşamasında kalırken, teknik değerler hala dedikodular üzerinden şekillenmeye devam edecek.
21 Aralık tarihi pek çok kişi için farklı anlam ifade edebilir. Kimilerimiz için doğum günü, kimilerimiz içinse bir yıl dönümü. Bu tarihi tüm insanlığın ortak noktası yapan olaysa Dünya’nın en uzun gecesinin yaşanması. Çemberi biraz daha daraltarak otomobil dünyasına indirgediğimizde ise bu, bizler için sonucunu bir türlü göremediğimiz ve uzadıkça uzayan yeni Toyota Supra‘yı anımsatır hale gelmiş durumda. Cenevre Otomobil Fuarı 2018 ile birlikte artık son bulmasını beklediğimiz bu süreçte ise umuyoruz son dönemece geldik. Evet, maalesef yine tam olarak bitmedi lakin artık elimizde seri üretime yakın, elle tutulabilecek daha net bir otomobil var. Toyota’nın yarış departmanı tarafından geliştirilen ve motor sporları kriterleri baz alınarak dizayn edilen Supra GR Gazoo Racing Concept, yol versiyonunun sahip olabileceği genel tasarım hakkında ipuçları barındırıyor. Tabi ki burada da o ipuçlarını bizim toplamamız gerek.
Önden motorlu bir araç olarak tasarlanan Supra GR Gazoo Racing Concept’in altyapısı ise arka tekerlekten itişli. Tasarımı itibarıyla geçtiğimiz süreçte tanıtılan FT 1 konseptinin büyük oranda korunduğu araçta; lip, difüzör, arka kanat ve tampon gibi temel gövde parçalarında hafif alaşım malzemelerin birlikteliğinden faydalanıyor. İçerisine baktığımızda da roll-cage başta olmak üzere bir yarış otomobilinde gördüğümüz tüm genel yapıyı barındıran Supra GR Gazoo Racing’i de ne zaman pistlerde göreceğimiz net değil. Sokak versiyonunda 330 beygir güç ve 450 Nm tork üreten 3.0 litrelik motorla gelebileceği söylenen Supra, bizlere bir süre daha 21 Aralık’ı hatırlatmaya devam edecek