SEMA 2012’nin unutulmaz projelerinden birisi olan Ford Mustang Mach 40, yeni jenerasyon GT’nin konuşulduğu şu günlerde hatırlanması gereken bir otomobil.
2019 model yılıyla yola çıkmasını beklediğimiz yeni GT500 ile bir süredir gündemimizde olan Ford Mustang, bu versiyonla birlikte sınırlarını saatte 320 km/s‘e yükseltmeye hazırlanıyor. Meraklılarının büyük bir ilgiyle beklediği yeni modelin heyecanı sürerken biz de kendi sınıfını oluşturmuş Mustang efsanesinin pek fazla bilinmeyen özel üretim versiyonunu tekrar gündeme getirmemiz gerektiğini düşündük. Bundan yaklaşık 6 yıl önce tanıtımı SEMA 2012‘de gerçekleştirilen Ford Mustang Mach 40, gerek tasarımı gerekse motoruyla hiçbir örneğine benzemiyor. Sadece bir tane örneği bulunan bu canavar, arkaya koyulan motoruyla sürüş dinamiği olarak da bir hayli farklı karaktere sahip.
Tutkusunu hayata geçirmek için yola çıkan emekli mühendis Terry Lipscomb ile özel tasarım otomobil ile modifikasyon işlerini profesyonel olarak gerçekleştiren Mike Miernik imzasını taşıyan Mach 40 projesinde ilk iş gövde üzerindeki değişimlerle başlıyor. Üzerine tasarlandığı 1969 model Mustang’den daha uzun bir hale getirilen araç yere yakınlık olarak da ufak farklılıklar barındırıyor. İlk başta da bahsettiğimiz gibi en karakteristik özelliğini arkadan motorlu yapısıyla ortaya koyan Mach 40’ın yapım sürecinde güncel parçaların kullanıldığı noktalardan birisi de tam da burası. Lipscomb ve Miernik’in 2006 GT’de kullanılan 5,4 litrelik V8 makineyi tercih ettiğini gördüğümüz araçta, güç değerleri modifikasyona göre 600 beygirden başlayıp 850 beygire kadar esneklik gösteriyor. Altyapısal olarak Corvette C6’nın süspansiyonlarının eklendiği bu özel proje, Amerikan otomobillerine ilgi duyan hemen herkesin aklının bir köşesinde yer edinmesi gerekenler arasında.