Ekspertiz yasasının devreye girmemesi sonrası sektörden ilk değerlendirmeler

20 Eylül 2021 11:32

İkinci el araç pazarının gündem maddelerinden olan ekspertiz için beklenen yasanın çıkarılmamış olması, kullanıcı mağduriyetlerini devam ettirme potansiyeli taşıyor.

İkinci el araç alımının temel operasyonlarından olan ekspertiz işlemleri, aynı paralelle çok sayıda mağduriyeti doğuracak olaylara da sahne olabiliyor. 1,5 yıla karşın oto ekspertiz noktalarında TSE Belgesi ve noter tasdik şartını zorunlu kılan yasanın yürürlülüğe girmemesi sebebiyle alıcı ve satıcıların merdiven altı işletmelere yönelmesi hala gündemde. TSE Belgeli şube sayısı yaklaşık 1000 adetle sınırlı kaldığı günümüzde yasanın devreye girmesi pek çok sektör otoritesi için zaruri. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Pilot Garage Genel Koordinatörü Cihan Emre de sürecin böyle devam etmesiyle birlikte sahte rapor düzenlemeleri başta olmak üzere, kullanıcıları mağdur edecek örneklerin devam edeceğinin altını çizdi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ekspertiz sonucu binlerce hatalı işlemle karşılaşıyoruz

Cihan Emre açıklamalarında; “İkinci el otomobil pazarındaki hareketlilik ve oto ekspertize olan taleple birlikte otomotivle ilgisi olmayan birçok sektörden yatırımcı, bir masa bir kasa tabiriyle merdiven altı işletmeler açmaya başladı. Optimum düzeyde yatırım maliyetini göze alamayanlar kalitesiz ekipman ve eğitimsiz teknik personel çalıştırma yoluna başvuruyor, ancak günün sonunda ağır kazalı bir araç böyle bir ekspertiz işletmesinde kazasız olarak yorumlanıyor, bu tür vakalarla maalesef her gün onlarca kez karşılaşıyoruz.

Sadece 150-200 TL daha ucuz olduğu için iki araçtan birleştirme bir araca orijinal raporu verildiği için o aracı satın alabilirsiniz. Kaza anında direk ikiye bölünecek bu araç ölüme davetiye çıkardığı gibi, tekrar satmak istediğinizde zararınız marka ve modele göre 100 binlerce TL’yi bulacaktır. Yasa yürürlülüğe girdiğinde 3 ay veya 5 bin kilometre garantili ekspertiz raporu, sadece TSE belgeli olması koşuluyla geçerli olacak ve noter tarafından tasdik edilecek. Bu sayede 8 yaş veya 160 bin kilometre altı otomobillerde zorunlu kılınan raporla ikinci el araç satın alanlar sürprizlerle karşılaşmayacak.” ifadelerine yer verdi.

Paylaş